CPU's

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

Ik wil later een nieuw CPU+MOBO+geheugen.... maar nu is mijn vraag welk cpu is nou goed weet er weinig vanaf :o ik zat eerst aan de i7 930 te denken maar die heeft ook een duur mobo nodig:confused: daarna vond ik de 870 (deze staat ook 1 plaats hoger in de benchmark top) owja mijn budget is niet al te hoog:(.

Ik heb het liefst intel.

Kan iemand me vertellen waar ik op moet letten?

Alvast bedankt:thumb:

Groet,

lord4163

ligt er aan :D zal nog wel even duren maar ik wil gewoon wat meer weten over de cpu's de verschillen want de een is (zoals ik het zie)900 euro de ander 200 die zelfde dingen hebben

(ik ga eerst nieuwe kast+cpu koeler kopen,waterkoeling)

ligt er aan :D zal nog wel even duren maar ik wil gewoon wat meer weten over de cpu's de verschillen want de een is (zoals ik het zie)900 euro de ander 200 die zelfde dingen hebben

(ik ga eerst nieuwe kast+cpu koeler kopen,waterkoeling)

Lekker handig, alvast waterkoeling kopen voor je cpu als je nog niet eens weet welke cpu je neemt.....

En verder een zinloze discussie dit, welke cpu is beter, als je voorlopig nog niet van plan bent om er een te kopen. Over een tijdje is alles weer anders....

ja dat hangt helemaal van je wens af.

mischien kan je het vergelijken met auto's
je hebt bv een fiat panda en een ferrari, ze hebben allebij hetzelfde ze kunnen rijden!!

en ja als je heel vaak hard wilt rijden neem je liever de ferrari dan de fiat.
maarja als je nergens hard kan rijden en je hebt aleen vervoer nodig waarom dan niet die fiat?

zo is het met cpu's ook.
als je een dure cpu neemt en je doet alleen maar mailen en internetten, kan je beter een goedkope cpu nemen.
hou je nog geld over om lekker een biertje te drinken.

Lekker handig, alvast waterkoeling kopen voor je cpu als je nog niet eens weet welke cpu je neemt.....

En verder een zinloze discussie dit, welke cpu is beter, als je voorlopig nog niet van plan bent om er een te kopen. Over een tijdje is alles weer anders....

Amen :)

Ja.... maar ik weet nou nog niet waar ik de verschillen aan kan zien.....

Niet verkijken op het aantal GHz dat een cpu. heeft

Belangrijk :

Aantal Core's (virtuele incl.)
Cache => meer cache is "sneller" => L3 is weer beter als L2 cache.
kloksnelheid.

Met deze 3 varianten moet je rekening houden.

Zo is bv een core 2 duo van 3Ghz, langzamer als een quad core van 2,6Ghz ect.

niemand ? misschien gaan ze niet eens verder met de i namen maar weet niemand welke socket de nieuwe intel proccesoren gaan hebben? 1366 ?

Ow dat was daadwerkelijk een vraag, maar nope

Hoe ze gaan heten is nog niet duidelijk, maar in de wandelgangen gaat weer het gerucht dat ze weer een andere socket dumpen..

socket LGA1155 wn LGA2011
LGA 1156 cpu's zijn niet compatible met de 1155 versie

http://www.semiaccurate.com/2010/08/12/intels-patsburg-chipset-comes-few-unexpected-surprises/

Codename Sandbridge
http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/gulftown/roadmap.jpg

Westmere-Sandy-Bridge-Roadmap-00.jpg

Momenteel zit de markt op Nehalem cpu's, Afwachten dus wat de nieuwe generatie gaat doen.
Socket 1336 heeft momenteel de snelste CPU's waavan je de komende jaartjes nog mee door kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan