crane simulator 2009 krijg ik niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

technobram

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Berichten
228
hallo allemaal,

ik heb net crane simulator 2009 geinstalleerd maar dan zegt het spel dat mijn video kaart de benodigde technieken niet ondersteunt
ook stond er in het bericht dat het probleem misschien verholpen kan worden door de video kaart te updaten nou dat heb ik gedaan
maar hij geeft nog steeds de zelfde fouten aan

mijn videokaart:

Intel 945 Express chipset familly
mvg bram
 
En wat is de videokaart die je hebt? Je noemt namelijk nu enkel een chipset van Intel op.
 
als ik de dxdiag uitvoer zegt hij dat ik de Intel 945 Express chipset en bij chip type staat Intel(R) GMA 950
is de intel GMA 950 dan de videokaart??
hier is de test uitslag van de dxdiag:

Code:
---------------
Display Devices
---------------
          Card name: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family
       Manufacturer: Intel Corporation
          Chip type: Intel(R) GMA 950
           DAC type: Internal
         Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_27A2&SUBSYS_00061179&REV_03
     Display Memory: 256 MB
   Dedicated Memory: 0 MB
      Shared Memory: 256 MB
       Current Mode: 1280 x 800 (32 bit) (60Hz)
       Monitor Name: Generic PnP Monitor
      Monitor Model: unknown
         Monitor Id: TOS508A
        Native Mode: 1280 x 800(p) (59.995Hz)
        Output Type: Internal
        Driver Name: igdumd32.dll
Driver File Version: 8.14.0010.1930 (English)
     Driver Version: 8.15.10.1930
        DDI Version: 9Ex
       Driver Model: WDDM 1.0
  Driver Attributes: Final Retail
   Driver Date/Size: 9/23/2009 12:18:08, 3829760 bytes
        WHQL Logo'd: Yes
    WHQL Date Stamp: 
  Device Identifier: {D7B78E66-64E2-11CF-4375-0C20A2C2C535}
          Vendor ID: 0x8086
          Device ID: 0x27A2
          SubSys ID: 0x00061179
        Revision ID: 0x0003
 Driver Strong Name: oem5.inf:Intel.Mfg:i945GM0:8.15.10.1930:pci\ven_8086&dev_27a2
     Rank Of Driver: 00F42001
        Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C 
   Deinterlace Caps: {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YUY2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(UYVY,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(YV12,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(YV12,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(YV12,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(NV12,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(NV12,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(NV12,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(IMC1,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC1,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC1,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(IMC2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC2,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(IMC3,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC3,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC3,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
                     {AEDC1D5D-8546-440E-AAB2-B69FA725AF82}: Format(In/Out)=(IMC4,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,1) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_FieldAdaptive 
                     {335AA36E-7884-43A4-9C91-7F87FAF3E37E}: Format(In/Out)=(IMC4,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend DeinterlaceTech_BOBVerticalStretch 
                     {5A54A0C9-C7EC-4BD9-8EDE-F3C75DC4393B}: Format(In/Out)=(IMC4,YUY2) Frames(Prev/Fwd/Back)=(0,0,0) Caps=VideoProcess_YUV2RGB VideoProcess_StretchX VideoProcess_StretchY VideoProcess_AlphaBlend 
       D3D9 Overlay: Not Supported
            DXVA-HD: Not Supported
       DDraw Status: Enabled
         D3D Status: Enabled
         AGP Status: Enabled
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het viel me ineens op dat er bij toegewezen geheugen 0 mb staat weet er iemand hoe ik het video geheugen verhoog
 
en bij een ander spel genaamd "demolition company" zegt hij dat shader model 2.0 nodig is maar ik heb toch echt zien staan dat mijn video kaart pixel shader 2.0 ondersteunt
 
Je zou eventueel 3D-Analyze kunnen proberen:

http://www.tommti-systems.de/main-Dateien/files.html

Met deze tool is het mogelijk om bepaalde pixel shader versies te emuleren of the omzeilen. De tool is inmiddels verouderd, dus het kan zijn dat het niet werkt.

Probeer eens de opties "skip pixel shader version 2.0" of "emulate pixel shader caps". Je kunt ook nog andere opties proberen, afhankelijk van de foutmelding die je krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan