Crash bios na ietwat te hoge overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo mede HM'ers;

Gisteren heb ik met mijn vader de cpu koeler van de pc vervangen (tjah, waar anders van?) Hij zit op een AMD Athlon 64 X2 4600+ (2,4 Ghz) En ik heb hem toen overclocked met de Clock op 240 en het voltage op +0,10 V. Het standaard voltage ging daarmee van 1,2 naar 1,3 V, wat mij overigens niet te zwaar overkwam... Had op internet resultaten gevonden van deze processor draaiend op 1,45 V... dus dat zou wel goed zitten dacht ik... Niet dus! Bij de eerste boot kreeg ik al gelijk een BSOD en de pc startte opnieuw op. Toen ik de BIOS inwilde om terug te clocken kreeg ik een zwart scherm met: "boot device not found". Dit hadden we al eens eerder gehad, en toen werkte even rebooten wel om het op te lossen. Dit keer niet, dit keer kreeg ik een zwart scherm met allemaal halve woorden en zinnen, en heb toen snel weer ge-reboot. Nu start hij, maar blijft hij hangen bij het startscherm van het mobo, ik kan dus de BIOS niet meer in! Al heb ik zelf een sterk vermoeden dat dit niet kan komen door de overclock, ik zou graag wat bevestiging en het liefste wat hulp hebben! :) Ik hoop dat het verhaal zo een beetje duidelijk is... ;)

PS: Dit typ ik vanaf mijn eigen pc, niet dat jullie denken dat ik hier gewoon een grap zit uit te halen.

Haal de bios batterij even een paar minuten uit het moederbord om alles te resetten

Thx voor je snelle reply :) ik was al helemaal bang dat er een heel verhaal aan zou komen maar dit is wel te doen denk ik :) ik ga het zo direct even proberen!

Gr,
AG

Bedankt! Super tip... dit geschreven op de desbetreffende pc en dus mag je van me aannemen dat deze weer normaal draait :)

Gr,
AG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan