Crash Harde Schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstroger

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Ik denk dat mijn harde schijf (na 5 jaar dienst) vandaag gecrashd is. Nadat ik een foutmelding kreeg ik het gebruikelijke zwarte scherm met de oude DOS teksten.
Wanneer ik probeer de PC op te starten, lukt het mij niet daar ik geen opstart- of hersteldisk heb voor XP.
Vragen:
- Hoe kan ik zien of de harde schijf werkelijk stuk is?
- Is het uberhaupt mogelijk om deze schijf dan toch aan de praat te krijgen en hoe kan dat dan. :confused:

Laatst bewerkt:
Welk merk van HD is het, Elke fabrikant heeft wel een tool om je HD te checken. maar vermits je dit niet kan dowloaden op je PC, een andere pc vinden, daar de tool dowloaden, en daar de floppy van maken, Die flop in je pc,en opstarten. Dan kan je zien of he HD nog intact is. Repareren??? Je hebt wel een alternatief, hang je HD,in een andere pc, als slave, en dan kan je via schijfcontrole, trachten de "bad clusters" te herstellen. Maar dit is een lapmiddel. Je zal zowiezo je Hd moeten vervangen dan.

Lokoloko was net iets voor :)

Ik heb inmiddels via het program PE-Builder eventjes toegang gehad op mijn harde schijf.

Eventjes, jawel. Bij het opstarten van deze nood-windows zag ik dat de harde schijf "C" herkend werd.
Ik kon alles doorlopen.
- Ik liet een virus scan lopen: geen probleem.
- Ik liet een anti-spam prog. lopen: Het programma bleef ergens "steken".

Bij het heropstarten, met de noodWindows, zag ik de C-schijf niet meer.

Nadat ik 4 à 5 maal de PC opnieuw opstarte zag ik weer terug de melding can de C-schijf, Helaas met de vermelding dat hij de C-schijf niet herkende.

Nu denk ik dat het misschien eens nodig is om de stofzuiger door de harde schijf te jagen.

Zou het mogelijk zijn dat stof een goede werking tegenhoud?

Heeft er iemand misschien een andere oplossing?

Nu denk ik dat het misschien eens nodig is om de stofzuiger door de harde schijf te jagen.

Je kan dit doen, maar normaal is de eigenlijke schijf hiervoor beschermd door een afdichting. Maar heb je al gedaan wat ik in vorig bericht heb voorgesteld?

Stofzuiger door de harde schijf? Er zit geen stof in de harde schijf hoe kom je daar bij? Of bedoel je er wat anders mee?

Ik heb de harde schijf los gemaakt en er het stof afgedaan. Effectief, de schijf is goed beschermd tegen indringing van stof. Het was vooral om na te gaan van welk merk (seagate) de schijf is. Nu kan ik op de site zien wat er ter beschiking is.

Ik heb inmiddels, via een programmaatje (GetDataFor fat32), getracht enige data te recupereren. Met dit tooltje kan ik enige files recupereren. Helaas niet alles. En daarbij kan je de files enkel recupereren als je een betaalde versie hebt. Vb. mp3 files zijn net te recupereren.

Ik kan blijkbaar dus wel de C-schijf bereiken, doch de nood-Windows herkent de C-schijf niet.

Bestaan er specifieke tools om files te recupereren?

Harde schijf

Goede morgen Verstroger,

Ik zag dat u een hele tijd geleden problemen had met een harde schijf. Ik kan dit waarschijnlijk wel voor u oplossen.

Als u dit probleem nog heeft hoor ik het graag, en anders is het wel leuk om te vermelden hoe u het probleem hebt opgelost.

gr

Dareco

@ESPdareco,

Welkom op Helpmij.nl,

Wat denk je zou dit niet na 7 jaar zijn opgelost denk het wel ,dus daarom gooi ik deze op slot dus even opletten qua datum langer als drie maanden is al niet echt meer nodig:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan