Crash met films.

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeztb

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn pc en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Het volgende is er aan de hand:
Als ik film kijk op mijn pc, een dvdtje of avi ofzo dan gebeurd het de laatste tijd nog wel eens dat mijn pc opeens opnieuw opstart. Niet echt prettig natuurlijk.
Ik heb zelf niet recent mijn video drivers geupdate, dus aan andere drivers kan het niet liggen denk ik. Ook geen andere hardware in de pc gezet of iets dergelijks. Heb ook al een format van het systeem gedaan (was sowieso nodig) maar het probleem blijft bestaan. Iemand suggesties naar wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Hier mijn systeem specificaties:

P4, 2.53 Ghz
512 ddr intern
Geforce 4 TI 4200

Met vriendelijke groet,

Kees

Zet eerst het automatisch opnieuw opstarten uit. Je krijgt dan een foutmelding als er iets fout gaat. Plaats die melding hier, dan is er iets na te zoeken.

Er komt niet iets van een foutmelding. Geen blue screen ofzo, de pc boot gewoon opeens. Heb het ook wel eens bij Als ik spelletjes doe. Duid naar mijn idee op videokaart, maar ik heb het pas sinds 2 weken ofzo en gebruik al langere tijd dezelfde drivers....

Je moet het automatisch opstarten bij een fout uitzetten, dan krijg je weel een blauw scherm met een foutmelding. Aan die melding is af te leiden wat er mis is.

Om het automatisch opnieuw opstarten uit te zetten:

Klik met je rechter muisknop op deze computer, klik op eigenschappen en ga naar het tabblad geavanceerd en klik op de knop instellingen bij opstart en herstelinstellingen. Haal op het vervolgscherm het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten onder systeemfouten.

Ik had die functie al uitgeschakeld middels het register. Ook als ik bij de opties kijk volgens de weg die jij aangeeft staat er geen vinkje voor.

Dan hoor je een foutmelding te krijgen en hoort ie niet vanzelf opnieuw op te starten.

Ik had het uit staan, en toen is de pc ook 1 keer zomaar opnieuw gestart toen kreeg ik geen melding. Ik wacht het wel even een paar keer af om te kijken of er misschien toch nog een melding komt.

Alvast bedankt voor de assistentie :D

Het is gelukt :S Ik heb de foutmelding gezien hier een fotootje:

crash.jpg

Geplaatst door lesley88
lijk erop dat je pc onstabiel is:cool:

Ja dat wist ik al :D

Misschien een suggestie naar wat de oorzaak kan zijn?
Het gebeurd dus alleen als ik video's afspeel of spelletjes doe. Anders draait hij als een zonnetje. Het probleem speelt dus ook pas een week of 3.
Hoe zou ik kunnen testen of het aan mijn videokaart ligt?

Ik kan er verder niets over vinden. Misschien iemand anders?

Iemand anders misschien nog suggesties? Is er misschien software waarmee ik hardware kan controleren op functioneren?

als je denkt dat het aan je videokaart probeer dan eens een andere(indien je de mogelijkheid hiertoe hebt, heb je die mogelijkheid niet, dan kun je met je onboard videokaart eens proberen, mits je natuurlijk deze niet normaal gebruikt hé:)), zeg ook eens hoe zwaar je voeding is, een 300 watt zou tog zeker moeten voldoende zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan