Crash na XP installatie, a.g.v. Matroxdrivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Reeds diverse malen geprobeerd Windows XP(NTFS geformatteerd !) te installeren.
Niet via de weg: "Met opstartdiskette en achter CD-rom driveletter de opdracht cd i386 en vervolgens winnt"; maar via de weg : "XP-CD-rom in de CD-rom-drive, PC opstarten en de installatie begint dan automatisch(in BIOS aangeven)".
Zo'n 4 a 5 keer geprobeerd en de installatie lijkt volledig succesvol te zijn (alle verdere geïnstalleerde programma's, diverse hardware, internet e.d. werken uitstekend), tot het moment dat ik de XP-drivers van mijn Matrox G550 videokaart heb geactiveerd. Na aanpassen van de beeldschermeigenschappen en de enter op ‘OK’ krijg ik de melding vanuit windows, dat deze drivers niet door microsoft zijn gecertificeerd (dit kan ik mij bij deze videokaart nauwelijks voorstellen).
Ik negeer deze melding (deed dat ook met mijn Epsonscanner-drivers; en dat gaf geen enkel probleem) en dan loopt het systeem "na opstarten van de PC" compleet vast.
Systeemherstel en veiligemodusstart zijn niet te activeren. Blauw scherm met de melding : 'Systeem gechrashed of iets dergelijks".

Ik heb nu mijn BIOS geflashed en durf eigenlijk niet opnieuw de installatie aan. Wat nu te doen:

1. Ben ik na het flashen van het BIOS van dit probleem af en kan ik dan op dezelfde wijze de installatie doen ?
2. Is de optie met opstartdiskette, commando: cd i386 en vervolgens winnt achter CD-rom driveletter betrouwbaarder (het lijkt mij alleen maar een alternatieve wijze van installeren);
3. Heb ergens gelezen dat je voor de installatie van XP in je BIOS moet aangeven dat je de standaard videokaart wil gebruiken en nadat de installatie succesvol is verlopen, dit in de BIOS weer wijzigen en vervolgens de drivers van de Matrox G550 installeren;
4. Kan ook de oorzaak zijn dat de XP-drivers voor de Matrox G550 niet compatible zijn met NTFS ?

(Mijn systeem: Athlon 1600+ processor, 80 Gb HD, 512 MB RAM)

Graag jullie reactie(s).

Yari02

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan