Crash waarschijnlijk HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

dominique17

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Hdd

Mijn hardeschijf is vandaag vermoedelijk gecracht na van LAPTOP (CIRCA 50 CM HOOGTE)

De foutmelding betreft

PXE-E61 MEDIa test failure, check cable
en
pxe-m0f exiting Broadcom pxe rom.

no bootable device -- insert boot disk and pres any key

De laptop is gekocht via school dus geen boot disk....
En er kan geen cd in.

Mijn laptop is een acer travelmate b113-e

Als het mijn hdd is weten jullie dan een betere vervanger?

Ik weet niet welke hdd er in zat en mag hem nog niet openschroeven vanwege mischien garantie
(wachten tot school begint)

kunnen jullie helpen met eventuele verbeteringen van mijn computer?

Mvg Dominique

Laatst bewerkt:
De enige oplossing om dan toch de laptop te blijven gebruiken (zonder hdd) is dan een linux live "cd".

Download hetvolgende programma en maak een USB - live cd van een van de linux besturingssystemen:
http://unetbootin.sourceforge.net/

Ik raad ubuntu of debian aan voor een beginner, als je linux al kent dan heb je vast je eigen favoriet ;)

Je zou hem even bij de schijf open kunnen maken om te kijken of de kabel nog goed zit, die er even af halen en opnieuw plaatsen.
Maar als je dat niet wilt doen, wat gewoon mag, kun je hem ook aanbieden voor garantie als je dat zonder gewetensbezwaar kunt doen.

Wat je te zien krijgt is niet per definitie een foutmelding. Het is een bericht van het BIOS dat de computer probeert op te starten vanaf het netwerk. Dit is het opstartitem wat in jouw geval in het BIOS na de harde schijf komt. De harde schijf wordt dus overgeslagen in de opstartvolgorde, wat aangeeft dat er inderdaad een probleem is met de harde schijf.

Controleer dus, zoals Lange Pier zei, de verbindingen (gegevens- en stroomkabel). Mocht dit niet baten, dan kan het duiden op een intern probleem.

Laatst bewerkt:
Van mijn Moeder mag hij nog niet open ook al heb ik het uitgelegd....

Maar als mijn hdd kapot is wat is een goede/betere vervanger??

Van mijn laptop is weinig bekend

De kans is groot dat alleen de kabel los is..

Anders doet elke harde schijf van "Western Digital" het goed (let wel dat er voor de laptop een 2.5" in moet).
Je kan (zoals in mijn eerste bericht al gezecht) tijdelijk een live cd van linux gebruiken om toch de laptop te gebruiken.

De live cd brengt DAT NOG IETS AAN op mijn laptop? of kan ik later dan weer me kabel er in stoppen?

Trouwens 1 usb port is stuk en de andere maakt nu storing waardoor alleen me usb 3.0 poort het nog doet..

Kan ik ervoor zorgen dat mn poort die storing maakt het weer doet?

De live cd brengt DAT NOG IETS AAN op mijn laptop? of kan ik later dan weer me kabel er in stoppen?
Nee, alles gebeurd op de cd / usb stick.

Ik zou niet weten wat je precies met "storing" bedoeld, kan je dit wat beter uitleggen?

Toen ik mijn muis uit mijn poort trok ging de inhoud van de poort zelf mee..

Waardoor ik 3 ijzeren uitsteksels over hield die nu helemaal verbogen en al in de poort zitten..

beter kan ik het niet uitleggen

Nou die is zonder de laptop open te maken dus niet meer te fixen.

Misschien is het slim iets zuiniger om te gaan met je laptop?

Ik ga er zuinig mee om...

Ik trok mijn usb muis ontvanger eruit en toen ging de binnenkant van de poort mee....

Trouwens is er een goedkope manier op mij laptop een beetje beter te maken wand hij wil schip simulator extremes moeilijk spelen

Ik ga er zuinig mee om...

Ik trok mijn usb muis ontvanger eruit en toen ging de binnenkant van de poort mee....

Trouwens is er een goedkope manier op mij laptop een beetje beter te maken wand hij wil schip simulator extremes moeilijk spelen

nee.

Is dit een goede HDD???

http://www.hardeschijfstore.nl/prod...st750lx003-750-gb.html#product_specifications

mijn huidige schijf is een

- 320GB HDD S-ATA (7200rpm

Dat is een prima schijf, al krijg ik het idee dat je de schijf sowieso wilt vervangen, aangezien je niet eens weet of de oude kapot is (of zoals de laptop zelf aangeeft LOS is)

Hoor hem volgens mij niet opstarten dat weet ik niet zeker wand deze hdd is erg stil geweest altijd...

Ik heb hier in huis alleen maar wondows xp computers kan ik daar de windows 7 hdd in testen?

Zolang je er maar voor zorgt dat de schijf niet wordt opgenomen in de opstartvolgorde van de betreffende computer (of desnoods zet je deze helemaal onderaan), zodat de computer niet van de schijf op kan starten, kun je dit proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan