crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

snack

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
hoi ik zat twee weken geleden lekker te gamen toen mijn pc crashte, ik kreeg een batterij van foutmeldingen over mijn scherm en nadien starrte hij niet meer op, ben toen gaan formatteren met als resultaat.... noppe, alleen maar foutmeldingen. inmiddels memtest uitgevoerd maar daar wordt ik ook niet wijzer van... dus plankjes eruit gehaald en een voor een geprobeerd...geen resultaat, nu de melding " unmountable bootvolume" dus ik denk harde schijf kapot, nieuwe gekocht en jawel dezelfde melding... wat is hier toch aan de hand?

Wat voor foutmelding kreeg je zoal?
Stond er in Memtest86, onder "Errors" nog een getal?

ik weet niet of je het al gelezen hebt, mijn antwoord, want ik heb iets even niet goed gedaan, maar affijn, alsnog....ik zag inderdaad cijfers bij errors, volgens mij sloeg dit op de eerste dimm bank, maar deze plank heb ik nog gewisseld met een andere waarbij de meldingen ongewijzigd bleven, maar goed ik heb naderhand de hele kast leeggemaakt en alleen de hardeschijf en de dvd-rom erin gelaten en zo geprobeerd op te starten, dit werkte en ik kon installeren zonder de melding "unmountable bootsector" nu heb ik de pc weer aan het draaien maar hij doet nog wel eens spontaan weer opstarten en mijn numlock springt niet in bij het booten dus zal ik nog eens in de bios wat moeten aanpassen vermoedt ik ook al weet ik niet precies wat, want ik hij mijn cmos gereset....

crah

pc blijft me eraf gooien en als ik weer opstart krijg ik foutmelding, ik heb dit is bekeken en hier wordt het volgende vermeld; bccode 50 bcp1:92034010 bcp2:00000000 bcp3:f4752b47 bcp4:00000000 os ver: 5.1.2600 sp:0_0 produkt 256_1 de inhoud van het fouten rapport vermeld; c:\windows\minidump\mini070104.05.dmp
c:\docume~1\mike\locals~1\temp\werc.tmp.dir00\sysdata.xml
nu dacht ik in eerste instantie dat de eerstvernoemde melding (produkt256_1) sloeg op de eerste geheugen reep á 256mb, dus die eruit gehaald en de derde reep ä 128mb naar de eerste verplaatst,toen weer opgestart maar toen kreeg ik het beruchte blauwe scherm met de melding; ntfs.sys-adress fc3761e1 base at fc36d000,datestamp3b7dc5do, opnieuw opgestart maar idem...toen heb ik eerste plank eruit gehaald en vervangen door tweede van 128mb maar dat resulteerde in hetzelfde, vervolgens die er weer uit gehaald en de 256 plank weer ingestoken nu draait de pc wel weer maar heb nog steeds bovenvernoemde foutmelding...ik wordt zo langzamerhand radeloos, ik snap er helemaal niks meer van!!!! wat is hier toch aan de hand?????

bedankt voor je reactie, ik heb gekeken bij mijn driver versies en hieruit bleek inderdaad dat er drie apparaten niet meer voldeden aan de juiste versie,die van mijn zip-drive heb ik probleemloos kunnen updaten vanaf de site, echter ik heb ook een firmware update gedaan voor mijn brander die ook is geslaagd , maar de driver vesie is nog steeds de oude 5.1.2535 (ricoh mp7080a cdr/rw brander) en voor mijn dvd-speler staat het type nummer niet in de lijst op de site van pioneer (dvd-121) wel die voor de 120, maar dat is een -formaat speler en in deze speler speel ik + af....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan