Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budhead

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Berichten
10
Afgelopen zaterdag heb ik firmware geïnstalleerd voor mijn brander. Sindsdien is mijn systeem (windows xp) erg instabiel. De ene keer crasht mijn systeem na 10 minuten en kan ik niets meer en de andere keer reboot het systeem zich en soms krijg ik de pc niet eens opgestart en moet ik op een toets drukken om te rebooten. Hoe kan dit??????
 
Kijk eens in Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken of je daar wat kunt vinden.
 
Is de firmware wel juist geinstalleerd?
Wat gebeurt er, als je de oude firmware weer terug zet?
 
Bedankt voor jullie snelle reacties

Hoe kan ik de oude firmware weer terugzetten?????
 
Geplaatst door Budhead
Hoe kan ik de oude firmware weer terugzetten?????
Op dezelfde manier, als je die nieuwe erop hebt gezet neem ik aan?
 
Helaas heb ik de originele installatieschif van de brander niet meer. Weet dus niet welke versie ik dien te installeren.
 
En je weet ook niet welke versie hiervoor erop stond?
Is er geen backup gemaakt door de firmware update programma?
 
Is er geen backup gemaakt door de firmware update programma?


Waar zou deze backup dan moeten staan? Hoe wordt deze gemaakt????

:eek:
 
Ik neem aan dat je de firmware via een floppy hebt geupdate.
Het is eigenlijk een soort "flashen", net zo als bij het moederbord Biosflash.

Waarschijnlijk heb je een vraag gehad om een backup te maken.

Geef eens op welke firmware versie je nu hebt en om welke brander het exact gaat.
 
Geplaatst door Budhead
Ik heb de firmware geinstalleerd vanaf de site van Philips (producent van de brander PCRW1208). Ik heb de volgende url gebruikt:
Ik heb de flashtool zelf even geinstalleerd, maar kon niks vinden, ook niet in de Readme of de documentatie bij Philips.:(

Kijk eens of het volgende wil helpen.
Ga naar Deze computer>eigenschappen>hardware>apparaat beheer>DVD/Cd-rom stations, verwijder hier je brander (PCRW1208).
Start hierna de pc opnieuw op, deze zal nieuwe hardware vinden en de driver installeren.
Kijk dan eens of je het probleem nog steeds hebt.
 
Bedankt alvast voor alle moeite. Ik zit nu op m'n werk. Ik ga vanavond een en ander proberen. Je hoort het morgen.
 
Helaas, e.e.a. heeft niet gewerkt. Computer liep na een 20 minuten weer vast. Hebben we nog meerdere oplossingen????
 
In apparaatbeheer je brander verwijderen, pc opnieuw opstarten en opnieuw door windows laten installeren?
 
Geplaatst door jack43
In apparaatbeheer je brander verwijderen, pc opnieuw opstarten en opnieuw door windows laten installeren?

Lees het vorige bericht van Crash nog eens :(.

Kijk eens in Start -> Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken of je daar wat kunt vinden.

Al gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan