Crash,......

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaReD

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2006
Ik Windows Vista installeren,.. alles werkt naar behoren,...mooi,....
Wil ik afsluiten,... druk op de (per ongeluk) op de standby knop,....
Beelscherm op zwart.
Niet meer willen opstarten,.. ook niet in de bios komen,..geen systeem disk pakt,...

Wat kan het probleem zijn?
* Motherboard?
* Voeding?
* Geheugen?

Ik heb wel dat de startknop van de computer groen wordt en heel even wat geluid van de dvd rom, verder niets geen teken van leven,....

Help :confused:

Dell optiplex gx 620
Pentium 4 2,8 ghz
1 gig ram
nvidea 9200le 128 mb video

Besturing Vista Home basic

Laatst bewerkt:
Haal de net stekker uit de voeding, Wacht +/- 15 min. plaats terug en probeer nog eens. Kan zijn dat de veiligheid van de voeding in werking getreden is.

De computers staat al een tijdje uit,...
Vandaag nog eens geprobeerd dit keer zonder geheugen,..
Op advies van een kenner,.. want dan zou ik een waarschuwing moeten zien op het beeld.
Ik hoor allen een pieptoon als waarschuwing, verder,......

Niets,...

Ik zie niets op mijn beeldscherm, heb ook al de videokaart er uit gehad en hem op de onboard aansluiting geplaatst.

Niets,......

Graag meer suggesties,... ik weet niet waar ik moet beginnen.
Eerst de voeding? Het is een Dell en onderdelen zijn moeilijk te krijgen,..

Help,...

Laatst bewerkt:
Op de support-site van Dell levert de zoekterm "optiplex gx 620" geen hit op.

Wat is het juiste type? Heb je van Vista een installatie CD-Rom?

NB: als ik jouw was zou ik of verder de adviezen van die kenner opvolgen, of de adviezen die je hier krijgt, maar niet doorelkaar. Het advies was, zet hem 15 minuten uit en start hem weer op. Niet door er ook nog iets uit te halen. Wat bedoel je met video-kaart op de onboard-aansluiting?

Het is toch echt de Dell optiplex gx620,..
Dell heeft er een handje van om elk half jaar zijn computers anders te nummeren.
En na de garantie geen service meer (niet afgekocht),....

Ik heb alles geprobeerd en natuurlijk niet te gelijk,.... maar je moet er toch achter zien te komen wat er nu daadwerkelijk defect is. Als er een geheugen stuk is doet een computer ook niets,... dan test je hem door 1 voor 1 je geheugen eruit te halen en terug te plaatsen.

Omdat ik zelfs geen beginscherm heb en dus ook niet bij mijn bios kan is het bijna onmogelijk om er achter te komen wat er aan de hand is.
Ook heb ik geen onderdelen om bijvoorbeeld de voeding te testen,...

Ik bedoel natuurlijk het beeldscherm op de onboard aansluiting i.p.v. op de videokaart,...

Is iemand die wel eens een soordgelijk probleem heeft gehad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan