Crashes met Windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Ik gebruik de Windows8 Preview versie zowel op een desktop (32-bit) als op een laptop (64-bit). In beide gevallen in dual-boot mode. Bij de desktop zelfs als triple-boot maar daar gaat het niet om.
De desktop versie loopt prima, maar de laptop (Asus K501N met Pentium T4300 en nVIDIA GeForce 0102M) crashed erg vaak. Het zijn harde crashes dus je kan alleen opnieuw opstarten en dat maakt het lastig om er achter te komen wat de oorzaak is (geen dump).
Device manager (aparaatbeheer) is OK behalve dat er een geel uitroepteken staat bij de co-processor. Een driver laat zich niet automatisch vinden.

Maar, eigenlijk verdenk ik de videochip. Dus, naar de nVIDIA site. Daar is een nieuwe driver (ook voor W8) die geschikt zou moeten zijn voor mijn video-chip. Echter, deze driver laat zich niet installeren (foutmelding verkeerde hardware). Op de Asus site heb ik nog niets voor W8 kunnen vinden voor deze laptop.
Heeft iemand suggesties?

PS Ik geef binnenkort een lezing over Windows8 en het zou dan (op zijn zachtst gezegd) knullig zijn als ik tijdens die demo vastlopers krijg.

Windows 8 is simpel weg nog niet klaar voor Comercieel gebruik. Wacht op de volledige versie en drivers en blijf tot die tijd bij windows 7.

Windows 8 is simpel weg nog niet klaar voor Comercieel gebruik. Wacht op de volledige versie en drivers en blijf tot die tijd bij windows 7.

Ik geef binnenkort een lezing over windiows8 met een demo

Opnieuw opstarten staat uit? zou je een bsod krijgen met de oorzaak.

Nee, dat lan niet, want het zijn harde halts. Het systeem is dan bevroren; het enige dat nog kan is het systeem uitzetten (aan/uit knop lang vasthouden) en opnieuw opstarten

Laatst bewerkt door een moderator:
Driver uitpakken en via apparaatbeheer installeren via stuurprogramma bijwerken en verwijzen naar de uitgepakte drivermap of inf file in die map wil ook niet?

Driver uitpakken en via apparaatbeheer installeren via stuurprogramma bijwerken en verwijzen naar de uitgepakte drivermap of inf file in die map wil ook niet?

Nee, dan zegt hij dat de geïnstalleerde driver up-to-date is

Ah heb je het al opnieuw geinstalleerd? probeer eerdere nvidia versions dat werkte bij mijn laptop...
verder als het freezed en geen bsod geeft probeer dan dit:
http://www.withinwindows.com/2012/06/28/workaround-for-windows-8-freezing-issues/
en dit
http://www.withinwindows.com/2012/07/10/hotfix-available-for-windows-8-freezing-issues/

Ik heb de eerste van de 2 toegepast; eens kijken of dat werkt. Ik bericht wel weer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb geen crashes meer gehad; dus markeer dit als opgelost.
Laurens en Lange Pier dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan