Crashvrije pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Zou het echt;
Dutch Network Engineers BV heeft een computer ontwikkeld die niet
kan 'crashen'. Deze pc loopt zowel hardwarematig als softwarematig
niet meer vast en lost zo de grootste ergernis op bij de
(eind)gebruiker.

De ingenieurs van het bedrijf hebben hun jarenlange ervaring met
Windows besturingssystemen en hardware ervaring van de zogenaamde
'A-merk' leveranciers gebruikt om de hardware en software zo op
elkaar af te stemmen en aan te passen dat vastlopen niet meer
mogelijk is. Het systeem werkt zowel met Win2000 Pro als met
Windows XP Pro. De pc is geluidsarm gemaakt waardoor deze geen ruis
geeft in stille ruimtes. De prijzen van de nimmer falende pc zijn
vergelijkbaar met systemen met dezelfde configuraties.

Nou,dat wil ik eerst wel eens zien dan.Ik geloof er nl geen bal van.Het blijft windows,en ja,die crasht zo af en toe,wanneer het jou niet uitkomt. :D
En alle bugs zijn nog lang niet verdwenen uit windows,er komen er alleen maar meer bij.

Ik geloof best dat ze een crash vrije pc kunnen bouwen alleen krijg je daarna te maken met mensen die ze gebruikers noemen. Die zorgen er meestal voor dat een systeem instabiel wordt

jaja

ik geloof er ook niks van windows loopt soms nou emaal vast (aangepaste hardware of niet)

Bron? Lijkt mij een late 1 april grap... op de software die de gebruiker erop zet hebben zij immers geen invloed.

Zo'n pc kan ik ook wel maken:

Zoals er al wordt vermeld gebruiken ze A-merken dus zorg ik voor een A-merk PC-kast en ziedaar een pc die NIET kan crashen.

Het kan ook anders je hebt een volledige pc haalt de voeding eruit en ziedaar weer een pc die NIET kan crashen.

LOL

Nu ff zereneus:
Een niet te crashen bestaat wel zolang je er maar geen software erbij geinstalleerd gaat alles goed. Dit heb je bij windows ook. Zolang je ALLEEN windows op een pc zet en daarna dan de drivers van de betreffende hardware installeerd en nooit geen extra software erbij op zet. De kans dat je PC crash is er dan eigenlijk niet omdat je toch bijna niets kunt doen.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Zolang je ALLEEN windows op een pc zet en daarna dan de drivers van de betreffende hardware installeerd en nooit geen extra software erbij op zet. De kans dat je PC crash is er dan eigenlijk niet omdat je toch bijna niets kunt doen.

Jij hebt meer vertrouwen in Microsoft en driver fabrikanten dan ik heb :D Hoewel ik moet zeggen dat de laatste windows versies een stuk crash proof-er zijn.

Linux erop scheelt trouwens vaak wel.

Linux erop scheelt trouwens vaak wel.

Dit komt gedeeltelijk omdat er niet zoveel software beschikbaar is op Linux als op Windows.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
Dit komt gedeeltelijk omdat er niet zoveel software beschikbaar is op Linux als op Windows.

Klopt, en de programmeurs die de software schrijven weten doorgaans wat ze doen. Ik ben ook wel benieuwd of linux stabiel kan blijven zodra iedereen er buggy software voor kan schrijven... gelukkig kan de kernel meestal nog wel wat opvangen en loopt niet het hele systeem vast als een proces crasht.

Hmwaoh windows oncrash baar maken lukt niet. Met linux gaat het makkelijker open source + grote communitie en er zijn al servers die 16 jaar op linux draaien zonder ofline te zijn geweest (toch ???)

Back to DOS and Basic :D

Veel crashes van huidige pc's komen door software. Dus dat kun je met a-merk hardware echt niet oplossen. En dat 'op elkaar afstemmen' van hardware heb ik al vaker gehoord (typisch verkooppraatje) en ik geloof er niets van. Gewoon goed spul kopen, ookal is dat wat duurder. Daarmee kun je hardware-vastlopers uitbannen. Hoe zij softwarevastlopers vermijden is mij niet echt duidelijk...

Je kunt pas echt een pc maken die (qua hardware) niet meer vastloopt op het moment dat je het hele synchrone systeem van FSB ed overboord gooit. Geen vaste clockspeed meer maar gewoon een systeem dat altijd op volle snelheid loopt en sneller gaat als je beter koelt...

Een een pc maken die nooit meer vastloopt door software kan alleen door alle m$-programma's te weren :p

Je kan een pc aardig crashvrij (zou eigenlijk crashvast moeten heten) maken als je alle trucs uithaalt die er zijn, maar dan geef je dat ding aan iemand die hem gekocht heeft en die wil opeens dat ene spel uit 1996 gaan draaien......... :rolleyes:

ik wil er hier wel een hebben kijken hoe lang het duurt voordattie fouten gaat maken :)

ik wil er hier wel een hebben kijken hoe lang het duurt voordattie fouten gaat maken :) [/B]

Kan ik me hier ook aanmelden om er een te ontvangen :p

Groeten Oossie

Zit ff te kijken bij die specificaties maar als ik dat ding niet omver krijg eet ik al mn moederborden die hier aan de muur hangen op...en dat zijn er 5

eagle tec heel bekend merk :rolleyes: :rolleyes:

Volgens mij heb ik ook zo´n systeem. Zo ver als ik me kan herinneren is die nog nooit vastgelopen. En ik doe er toch wel erg veel creative dingen mee. Of zou het komen omdat ik nooit spelletjes speel?

Zie Specs van mijn systeem.

OS en HW exact op elkaar afstemmen, exact goede drivers en aanzetten.
Ik zou bijna wedden dat ie over 10 jr. nog draait als iedereen er met zn vingertjes afblijft ;).

Die computers zijn zeker van goud, tjongetjonge wat zijn ze duur, merk moederbord ken ik ook niet, en als ik de specs zo zie denk ik dat de garantie vervalt als je er games mee gaat spelen.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan