CRC error

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doit

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
een maat van mij heeft heletijd problemen met files die hij download als hij ze eenmaal heeft gedownload van verschillende site inc orginele sites krijgt hij een crc error staat verder nix bij welke error het om gaat.

iemand enig idee hoe dit oplosbaar is? op de pc zit net een neiuw kopie van windows + alle drivers up to date en nogsteeds die crc error

Lees even mee.
CRC staat voor "cyclische redundantiecontrole", kijk weer even mee.

Die bestanden lijken mij corrupt.

ja oke zo ver was ik ook al maar het is toch niet dat je van de files die je download van bijv game sites (van de makers zelf) dat 99% allemaal corrupt zijn?

hij heeft troewens nog ook een andere error gehad kweet niet of het hier iets mee te maken kan hebben :

World of warcraft orginele cds bij installatie krijgt hij deze error : an error was detected while verifying the contents of the file (wow folder \common.mpq) there may be a problem with your system, or with the drive at c:\. you can attempt to install again. if this problem persists, please contact blizzard technical support.

Laatst bewerkt:
Uit mijn hoofd: CRC-error kun je krijgen als de data op een CD/DVD beschadigd is, of als de inhoud copyright protected is. Dan kan een medium voor data-opslag zélf beschadigd zijn, dat betekent elke soort drive. Als je zeker weet dat jouw maat uitsluitend op legale wijze bestanden downloadt, maar dat zodra die bestanden op een schijf staan, die CRC-error melding komt, zou ik toch nagaan of er copyright op die bestanden zit.

Helpt dat nog niet: in Apparaatbeheer, IDE ATA/ATAPI controllers de Eigenschappen van het Primair en Secundair kanaal controleren. Is DMA, indien aanwezig, geselecteerd?

En anders de betreffende harde schijf voor alle zekerheid controleren. Met alle twee de opties ingeschakeld: bestanden en bestandssystemen controleren én beschadigde schijfoppervlakten opsporen en zo mogelijk repareren.
Ten minste, dat zou ik doen.

zie woordenboek,

http://www.computerwoorden.nl/

Een methode om fouten te signaleren en te corrigeren tijdens de gegevensoverdracht. De cyclic redundancy check is een getal dat ontstaat door een wiskundige bereking uit te voeren met als bron de gegevens van een pakket. Als het pakket op de bestemming aankomt, wordt de berekening opnieuw uitgevoerd. Als de resultaten overeenstemmen, geeft dit aan dat het pakket ongeschonden is. Verschilt de berekening op de plaats van bestemming van die bij de bron, dan betekent dit dat de gegevens tijdens de verzending veranderd zijn. In dat geval geeft de CRC-routine de broncomputer een teken dat de gegevens opnieuw moeten worden verzonden.

Uit mijn hoofd: CRC-error kun je krijgen als de data op een CD/DVD beschadigd is, of als de inhoud copyright protected is. Dan kan een medium voor data-opslag zélf beschadigd zijn, dat betekent elke soort drive. Als je zeker weet dat jouw maat uitsluitend op legale wijze bestanden downloadt, maar dat zodra die bestanden op een schijf staan, die CRC-error melding komt, zou ik toch nagaan of er copyright op die bestanden zit.

Helpt dat nog niet: in Apparaatbeheer, IDE ATA/ATAPI controllers de Eigenschappen van het Primair en Secundair kanaal controleren. Is DMA, indien aanwezig, geselecteerd?

En anders de betreffende harde schijf voor alle zekerheid controleren. Met alle twee de opties ingeschakeld: bestanden en bestandssystemen controleren én beschadigde schijfoppervlakten opsporen en zo mogelijk repareren.
Ten minste, dat zou ik doen.

de cds en gedownloade files zijn allemaal orgineel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan