crc errors

Status
Niet open voor verdere reacties.

kathodyne

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2006
Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik grote problemen met het uitpakken/gebruiken van iso's .bin files e.d.

Het lijkt alsof mijn schijf of het geheugen niet lekker meer zijn, want bij praktisch alles dat ik uitpak krijg ik CRC errors terug van winrar, ook bij het gebruik van ' mounted' files (bijv. daemon tools) gaat het mis
Ook tijdens het installeren van bijv., een spel komen er fouten: ' file is corrupted, annuleren, retry,ignore'
Vaak werkt retry wel, maar vaak ook niet.

Dit is erg vreemd, aangezien het download-programma (bittorrent) ook al een eigen crc-check heeft (in de vorm van de hash controle), dus er is niets aan de hand met de bestanden....

Ik heb m'n computer gecheckt op adware, virus etc.... niets te vinden.
de schijf heb ik gecheckt met spinrite....niets aan de hand.
het geheugen heb ik de hele nacht WMD (windows memory diagnostics) op extensive testing laten draaien.....geen probleem

Ondertussen kan ik praktisch geen enkel programma dat ik gedwonload heb gebruiken......om gek van te worden!!
(het lijkt erop dat programma's die 'gewoon' gedownload worden wel werken)

Help!
Mocht iemand iets weten, hoor ik het ontzettend graag.

vr.gr.
kathodyne

vergeet windows memory test.
gebruik voor je geheugen te testen memtest
hier te vinden http://www.memtest86.com/
gebruik liever dos versie je dien de pc wel in dos te starten met een boot disk.
laat deze draaien voor minste 10 uur 24uur is better.
je schijf testen kan je better doen met het echte diagnostic programma van de fabriekant.

Laatst bewerkt:
Dat die crc check van de torrent goed is wil niet zeggen dat de bron bestand zelf 100% in orde is.

@virtuosa: Ik heb gister memtest gedownload, via 't cdtje gestart en 11 uur laten draaien: 0 errors in het geheugen.

de schijf lijkt ook echt het probleem niet te zijn.....ik verschillende progs gebprobeert die de schijf checken, geeneen geeft wat voor error dan ook.

.@jackall, ik begrijp dat ondanks dat de download goed is gegaan dat het bronbestand corrupt kan zijn.....ik gebruik bittorrent, het kan toch niet zo zijn dat ALLE bittorrents corrupt zijn?? (ik gebruk bittorrent al veel langer, en voordat deze errors begonnen heb ik nog nooit een crc error gehad)

Ook de drivers van de LAN kaart (en overigens praktisch alle stuurprogramma;s zijn vernieuwd)

Het vreemde is wel, dat het erop[ lijkt dat programma's die via de 'normale' manier worden gedowned geen crc error lijken te hebben.....
ik ga het zodirect nog maar eens proberen wat uit te pakken, maar ik weet ondertussen niet zo goed meer waar ik het zoeken moet...

iig bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan