crc niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

$ man

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
hallo ik download films en spellen via newsgroup, maar als ik nu de bestanden wil uitpakken geeft hij aan "crc niet correct"
eerst had ik dat probleem niet
weet iemand wat er aan de hand is
alvast bedankt

Dat betekent dat het bestand niet goed gedownload is. De Cyclic Redundancy Check (CRC) is een code die berekend wordt voor het bestand. Als de codes voor het oorspronkelijke bestand en het gedownloade bestand niet overeenkomen zijn de bestanden dus niet gelijk en is er ergens een fout.

wat houdt dat in, kan ik er iets aan doen want anderen downloaden wel van dezelfde site en hebben geen problemen.

Als je de (waarschijnlijk) RAR bestadnen download via newsgroepen zijn er meestal ook PAR bestanden bij gepost. als je die download kan je met behulp van een programma als bv. Quickpar de RAR bestanden repareren.
Voor verdere informatie verwijs ik je door naar deze site

Laatst bewerkt:
nee ik download het bestand 1 keer maar ik heb 5 films gedownload en geen eentje doet het

Probeer zoals ik hierboven reeds vermeld heb de PAR(reparatiebestanden) te downloaden & daarna de RAR bestanden te repareren door middel van een programma als bv. Quickpar(zie link eerder gepost bericht)

Mocht na dit reparatieproces nog steeds de melding voordoen, dan zou ik WinRar verwijderen en opnieuw installeren.

ja je hebt gelijk, hij is nu met quikpar aan het repareren volgens mij gaat hij het dan doen. bedankt voor de hulp jongens

Het gebeurt namelijk vaak dat een "poster" tijdens het uploaden van een film/game/cd wel eens een fout tijdens de verbinding heeft, waardoor sommige bestanden beschadigd op de server terecht komen, daarvoor is het PAR systeem ontwikkeld. Om dit soort beschadigingen te kunnen herstellen.
Het kan ook gebeuren dat de bestanden al te lang online staan, dan geeft de provider geen volledige ondersteuning meer van die bestanden & worden ze langzaamaan verwijderd.

Als je film download me hett prog?? b.v Newsleecher kan je aan download zie of deze compleet zijn ,ander staan er rode strepen door..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan