Beste,
Ik ben opzoek naar een VBA oplossing voor volgende probleem, zelf is mijn kennis van VBA veel te beperkt en weet ik dat er mogelijkheden zijn.
Zie bestand in bijlage.
Op tabblad "Bestellijst" is er een button voorzien "ceateManufactured List".
Wanneer er op deze knop gedrukt wordt moet tablblad "Manufactured list" moet volgende gebeuren
stap 1: Lijn 1 mag niet verwijderd worden, lijn A2:Jx moet worden verwijderd (x=aantal ingevulde lijnen) (deze regelt dient om bij wijzigingen de lijst te clearen en opnieuw te maken)
stap 2: Is de gegevens kopiëren van tabblad "bestellijst" naar "manufactured list" met behoudt van opmaak cel
Voorwaarde die voldaan moet worden om gegevens te kopiëren is waarde van cel = YES, inden de waarde No is dan moeten de gegevens uit deze lijn niet gekopieerd worden
Welke kolommen moeten worden gekopieerd voor de desbetreffende rij:
van tabblad "Bestellijst" kolom B naar tabblad "Manufactured list" kolom A
van tabblad "Bestellijst" kolom D naar tabblad "Manufactured list" kolom B
van tabblad "Bestellijst" kolom G naar tabblad "Manufactured list" kolom C
van tabblad "Bestellijst" kolom F naar tabblad "Manufactured list" kolom D
tabblad "Manufactured list" kolom E moet altijd worden ingevuld met "FirmaNaam"
Kunnen jullie me hierbij helpen?
Dank bij voorbaat,
Mvg,
Dimitri
Ik ben opzoek naar een VBA oplossing voor volgende probleem, zelf is mijn kennis van VBA veel te beperkt en weet ik dat er mogelijkheden zijn.
Zie bestand in bijlage.
Op tabblad "Bestellijst" is er een button voorzien "ceateManufactured List".
Wanneer er op deze knop gedrukt wordt moet tablblad "Manufactured list" moet volgende gebeuren
stap 1: Lijn 1 mag niet verwijderd worden, lijn A2:Jx moet worden verwijderd (x=aantal ingevulde lijnen) (deze regelt dient om bij wijzigingen de lijst te clearen en opnieuw te maken)
stap 2: Is de gegevens kopiëren van tabblad "bestellijst" naar "manufactured list" met behoudt van opmaak cel
Voorwaarde die voldaan moet worden om gegevens te kopiëren is waarde van cel = YES, inden de waarde No is dan moeten de gegevens uit deze lijn niet gekopieerd worden
Welke kolommen moeten worden gekopieerd voor de desbetreffende rij:
van tabblad "Bestellijst" kolom B naar tabblad "Manufactured list" kolom A
van tabblad "Bestellijst" kolom D naar tabblad "Manufactured list" kolom B
van tabblad "Bestellijst" kolom G naar tabblad "Manufactured list" kolom C
van tabblad "Bestellijst" kolom F naar tabblad "Manufactured list" kolom D
tabblad "Manufactured list" kolom E moet altijd worden ingevuld met "FirmaNaam"
Kunnen jullie me hierbij helpen?
Dank bij voorbaat,
Mvg,
Dimitri