create a html attribute panel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
He helpmij forum,

Ik ben al een tijdje bezig met een editor(voor webtalen) aan het maken. Nu wil ik ook een panel maken met daarin de html attributen van een html tag. Als ik dus ergens in het document(in mijn richtextbox) met mijn cursor sta dat hij automatisch de eerstvolgende tag na de cursor de attributen laat zien en ook kan veranderen. Zoiets als in microsoft visual basic de property panel.

Bedankt voor de hulp:thumb: ;)

zoiets?

Code:
Public Class Form1

Dim listbox1 As New System.Windows.Forms.ListBox

Private Sub RichTextBox1_KeyUp(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles RichTextBox1.KeyUp

If RichTextBox1.Text.EndsWith("<html ") = True Then

listbox1.Location = New System.Drawing.Point(RichTextBox1.Location.X + 25, RichTextBox1.Location.Y + 25)
            listbox1.Size = New System.Drawing.Size(100, 150)
            listbox1.BorderStyle = BorderStyle.Fixed3D
            Controls.Add(listbox1)
            listbox1.Focus()

listbox1.Items.Add("item1")
            listbox1.Items.Add("item2")
            listbox1.Items.Add("item3")
            listbox1.Items.Add("item4")

listbox1.BringToFront()
        End If

End Sub

End Class

nee niet bepaald.. Ik zal het nog even uitleggen. Als ik met mijn cursor ergens in het document(richtextbox) sta wil ik de html tag na de cursor(caret) alle atributen in wat textboxes laten verschijnen maar hoe?

Die zal je zelf erin moeten stoppen , ik ken geen API ofzo die al die commando's al in zich heeft.

Ik heb ooit iets dergelijks geschreven en je kan dat best doen door een html /css parser te maken. In je parser ga je alle nodes van je html na en ga je deze in een xml structuren. Dit gebeurt vaak door middel van string searches of door middel van een search engine. Je bouwt dan een klassenstructuur die je html object, je attributen en je eigenschappen van je attributen vasthoudt. Daarna kan je deze makkelijk omzetten naar een visuele representatie.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan