create CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Ik heb mijn CD-Brander overgezet naar een andere computer omdat die andere pc stuk is.
Nu heb ik alleen het programma voor de cd brander niet meer.
Ik had create CD. weet iemand hoe ik hier aan kan komen?
 
Laatst bewerkt:
Easy cd creator is inderdaad geen gratis programma. Hoe je er op een andere manier aan kan komen mogen we niet vertellen ivm de regels op Helpmij.
 
Als je xp gebruikt dan zit daar al een brand programma in.
 
Dit staat er in de help van XP:

Bestanden en mappen naar een cd-rom kopiëren
Plaats een lege, beschrijfbare cd in de cd-recorder.
Open Deze computer.
Klik op de bestanden of mappen die u wilt kopiëren naar cd-rom. U kunt meerdere bestanden tegelijk selecteren door CTRL ingedrukt te houden terwijl u op de gewenste bestanden klikt. Kies vervolgens Dit bestand kopiëren, Deze map kopiëren of De geselecteerde items kopiëren onder Bestands- en maptaken.
Als de bestanden zich in Mijn afbeeldingen bevinden, kiest u Naar cd kopiëren of Alle items naar cd kopiëren onder Afbeeldingstaken en gaat u verder met stap 5.

Klik in het dialoogvenster Items kopiëren op het station voor cd-opname en klik vervolgens op Kopiëren.
Dubbelklik op het station voor cd-opname in Deze computer. Er wordt een tijdelijk gebied weergegeven waar de bestanden worden bewaard voordat ze naar de cd worden gekopieerd. Controleer of de bestanden en mappen die u naar de cd wilt kopiëren, worden weergegeven onder Bestanden die zijn voorbereid om op cd te zetten.
Klik onder Cd-r-taken op Deze bestanden op cd zetten. De wizard Cd branden wordt weergegeven. Volg de aanwijzingen in de wizard.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
Kopieer nooit meer bestanden naar de cd-rom dan mogelijk is. Standaard-cd-rom's kunnen 650 MB informatie bevatten. Voor een cd-rom met hoge opslagcapaciteit kan dit 850 MB zijn.
Zorg ervoor dat er voldoende ruimte op de vaste schijf is om de tijdelijke bestanden tijdens het branden van de cd-rom op te slaan. Voor een standaard-cd-rom wordt maximaal 700 MB beschikbare schijfruimte gereserveerd. Voor een cd-rom met hoge opslagcapaciteit is dit maximaal 1 GB.
Nadat u bestanden of mappen naar de cd hebt gekopieerd, is het raadzaam de cd te bekijken om er zeker van te zijn dat de bestanden zijn gekopieerd. Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
Verwante onderwerpen
 
cd branden

He puppie als ik een vraagje tussendoor mag stellen, hoe zit het dan met een cd niet sluiten, in create cd kon je een sessie zeg maar open laten zodat je op een ander moment of dag nog meer kon weg branden op die cd, kan dit met WinXP ook??

grtjs jjw
 
Ik zou het niet weten, Ik gebruik Nero, nti cd maker, alcohol 120%.
Maar ik wist van de optie in xp en daarom heb ik deze aangedragen.
 
Dankjewel

ja sorry ik dacht mischien weet je dat.

Dankjewel.

grtjs jjw
 
@JJW,

Sorry is niet nodig hoor, we zijn hier om elkaar te helpen.
Maar misschien kun je het uitproberen, en kun jij de uitkomst hier melden. Of misschien is er al wel iemand die het wel weet.
 
Lege cd is nu niet meer leeg

Nou als volgt.
Windows vraagt wat hij moet doen met de lege cd, ik hb gekozen voor een lege folder waarin je dan tijdelijke bestanden kunt plaatsen die je graag op cd wilt zetten, als je eenmaal op bestanden op cd plaatsen hebt gedrukt dan wordt de cd gewoon keurig gebrand en sluit hij de brand sessie ook meteen af, je kunt dus niet meer op de cd zetten als dat je bijvoorbaat in de map hebt geplaatst.

Nu wel weer een cd weggegooi, gelukkig heb ik er meer dan genoeg.

grtjs jjw
 
Kijk en daar hebben we dan allemaal weer wat aan.
Weten we nu dat de cd dus wordt afgesloten.
Ach en die cd-tjes zijn niet zo duur meer.
Als het een DVD was dan zou het iets duurder zijn.

In ieder geval bedankt voor het proberen.
 
Ja

ja maar als het een dvd was hat ik het niet geprobeerd.

Trouwens die software is niet legaal te downloaden.

Daar begon dit topic ooit mee, Rick klein zal zich inmiddels al hebben uitgeschreven uit dit topic.
Helaas voor jouw Rick mogen we geen illegale dingen zeggen, en maar goed ook.
We zijn hier juist om computerland leuker te maken en niet moeilijker.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan