• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Create dir

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Hallo,

Weet iemand hoe de code luidt om via een commandbutton een directory aan te maken?

?.Createdir "C:\Prive Bestanden\"

Zo iets moet het zijn....

Mvg

Basman

md (dus make directory) en dan de naam van de directory

Dus:

md privebestanden

OW In excel zie ik nu, dacht in DOS:) Dan zal het niet werken ben ik bang.

Sub Maakmap()
MkDir ("C:\Mijn Documenten\Mijn map")
End Sub

fra

Directory maken

Fra,

Als ik dit doen dat geeft de computer het volgende aan:

Path not found

BasMan

Je kan met die instructie maar één map maken.
Als de map C:\Mijn Documenten niet bestaat dan zal je een foutmelding krijgen.

Geplaatst door Ingrid B
Je kan met die instructie maar één map maken.
Als de map C:\Mijn Documenten niet bestaat dan zal je een foutmelding krijgen.
Dat klopt Ingrid, maar de vragensteller vroeg de code om slechts 1 map aan te maken en daar heb ik een voorbeeld van gegeven. Als je de code voor het maken van 1 map weet, is het niet zo moeilijk om meerdere mappen aan te maken. En natuurlijk volgt er een foutmelding als de map "C:\Mijn Documenten" niet bestaat en zou je voor de volledigheid daarop moeten testen. Maar ik nam aan dat de vragensteller zich vooraf er zich wel van zou vergewissen dat de bovenliggende map(pen) reeds bestaan. Je mag er m.i. toch wel van uitgaan dat vragenstellers na een antwoord een beetje meedenken en enige zelfwerkzaamheid aan de dag leggen. Daarvan was hier duidelijk geen sprake, aangezien de vragensteller vrijwel meteen na mijn antwoord met zijn vervolgvraag kwam.
De opdracht mkdir staat overigens letterlijk in de helpfile van Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan