Creative Audigy 2 installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Hallo

Ik kan een audigy 2 geluidskaart installeren via de cdrom, maar wanneer ik de stuurprogramma's wil bijwerken (zoekt automatisch op internet naar passende, recentere drivers) krijg ik na een reboot een vastloper. Het systeem start niet meer op de normale manier op en valt na enkele seconden weer uit om opnieuw op te starten.
Welke drivers moet ik nu precies downloaden? Creative is niet echt goed in hun stuurprogramma's heb ik de indruk.

hellup?

zeg eerst maar eens welk os je draai vandaar uit kan er wat meer gedaan worden.

Heel, heel toevallig heb ik afgelopen zaterdag een Audigy 2 SE gekocht voor in mijn 6 maanden oude pc met sound on board. (Ik werd helemaal gestoord van het niet goed functioneren van de software van Soundmax -in Vista- die bij de onboard chip van Asus hoorde)

Kaartje ingebouwd, driver CD geplaatst en na 5 seconden stond er op mijn scherm:

"Deze software is niet compatibel met de aangetroffen Windows versie".

Vervolgens op de site van Creative de juiste kaart opgezocht en de juiste Windows ingevuld en de drivers gedownload. Daarna geïnstalleerd en het werkt als een zonnetje.

ps. als je onboard sound had en nu een losse kaart: heb je sound on board in het bios wel uitgeschakeld?

Laatst bewerkt:
Ik werk met windows xp, service pack 2.

Het geluid van het moederbord heb ik niet gedeactiveerd. Het is de bedoeling dat ik met sound on board én met de audigy 2 tegelijkertijd kan werken in het dj programma BPM studio, ik wil elk van beide kaarten aan een kanaal toewijzen tenzij ik met een slimme truc hetzelfde kan bereiken (meerkanaligheid, 2 stereo uitgangen zoals je bereikt met m-audio kaarten) met de audigy 2 alleen.

Dat kun je schudden, sound onboard en sound-off board gaat niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan