Creative Audigy / geluidskaartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hypnose

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo iedereen,

Na een nieuwe xp installatie, zie ik bij apparaatbeheer onder overige apparaten 2 uitroeptekens.
1. multimedia-audiocontroller
2. PCI invoerapparaat

Ik heb geprobeerd om mijn geluidskaart te installeren wanneer de installatie vast liep heb ik mijn pc een keer opgestart, nu ik mijn audigy opnieuw wil gaan installeren krijg ik de melding : u hebt eerder stuurprogramma's geinstalleerd zonder het systeeem opnieuw te starten. start het systeem opnieuw en probeer het opnieuw, nou dat heb ik 10 keer gedaan maar ik nog steeds mijn geluiskaart niet installeren.

wat zou ik moeten doen

verwijder de kaart eens in apparatenbeheer en herstart dan nog maals je pc op.
die kaartjes zijn koppig ik had er ook zo een.

Ik heb het al verwijder maar als ik dat doe dan gaat ie opnieuw zoeken en dat heb ik al aantal keren gedaan, ik moet gewoon die van de website kunne installeren.

Ook ik heb een Audigy(-1) in een oudere pc zitten en herken het probleem. Ik ben ooit bij een herinstallatie van Windows zo "boos" geworden op het installatiegeneuzel van dat ding dat ik de kast heb opengschroefd, kaart eruit heb gehaald, machine op heb gestart, vervolgens alles, maar dan ook echt alles van Creative heb verwijderd en daarna de pc opnieuw heb opgestart. Toen een registry cleander gedraaid en daarna de pc uitgezet.

Kaart opnieuw erin gedaan en toen verliep de installatie wél in één keer goed. Mocht alles blijven mislukken is vorenstaande wellicht een optie.

ps. houd er rekening mee dat er verschillende drivers (pakketjes) zijn voor de Audigy.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan