Creative Audio Console weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik wil mijn audio instellen maar dat wil niet meer. Ik heb laatste een update uitgevoerd voor de geluidskaart omdat mijn computer steeds vast liep. Er is toen blijkbaar een programma verloren gegaan die ik nu niet meer terug krijg.

Gaat om dit programma 'Creative Audio Console':

52706d1227003034-creative-audio-console-console.jpg

Die stond dus eerst op m'n pc en startte ook altijd.

Hoe krijg ik dit terug?

Ik heb al geprobeerd updates uit te voeren via de Creative site maar als ik die wil installeren krijg ik de foutmelding dat het systeem geen product heeft gevonden om de software te installeren. Oftewel die bestanden die ik van de Creative site download kan ik niet installeren.

Systeem: Windows XP
Geluidskaart: Creative Sound Blaster X-fi Xtreme Audio

Wat ik zou aanraden is om je hele geluidskaart te de-installeren. Als je het kan het liefst even uit de pc trekken, daarna Windows opstarten, afsluiten, kaart weer terug en daarna de drivers+ software weer installeren.

Het is wel wat werk maar meestal werkt dit wel.

Suc6! :thumb:

En kan je in stappen uitleggen hóe ik de kaart de-installeer? Direct uit de PC trekken of verwijderen via apparaatbeheer..?

En de software moet ik dan van de Creative site halen? Of herkent Windows de kaart en installeert Windows automatisch de benodigde software?

via apparaatbeheer sound dingen allemaal verwijderen
en dan op creative site naar software laten upgraden

Ik heb de geluidskaart gedeinstalleerd en alle bijbehorende programma's via CCleaner verwijderd.

PC uitgedaan, stroom er af gehaald, kaart uit de PC gehaald. Even gewacht en de kaart er weer in gedaan.

PC opgestart en de melding gekregen dat er nieuwe hardware gevonden is; de geluidskaart.

Echter kreeg ik bij het opstarten deze foutmeldingen:

GroteFoto-JIEV8Y4M.jpg

Geen idee waar dit over gaat. En ik snap ook niet dat ik bepaalde opstartitems niet kan uitschakelen. Ik krijg dan de melding dat ik me moet aanmelden met een beheerdersaccount terwijl deze pc geen accounts heeft behalve die van mij en ik ben de beheerder.

De foutmelding klik ik weg en ik wil de geluidskaart installeren.

Krijg ik constant deze meldingen:

GroteFoto-3SPAOK7C.jpg

De bestanden voor de geluidskaart worden dus niet gevonden. Als ik ga zoeken staan alle bestanden in de map C:\WINDOWS\System32. Zodra ik die selecteer gaat de installatie goed. Maar naar 10 keer die bestanden gezocht te hebben ben ik gestopt want dit lijkt me niet de bedoeling. De CD heb ik niet meer.

Wat is hier aan de hand?

GROTE FOTO'S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan