Creative Gaming Headset geeft geen geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spartacusbloods

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Wat ik ook probeer, mijn Creative Gaming Headset wil maar geen geluid geven. Erg vervelend, omdat ik bijna alles met mijn Headset doe. Ik weet niet of hier een driver voor is? Het is de headset met de groene en de paarse (rode) plugjes.

Je hebt helaas niet omschreven hoe je headset met de computer wordt verbonden. Dat kan usb zijn (werkt of werkt niet, meestal werkend) of via een koptelefoon en microfoon stekker. In het laatste geval moet je ergens een mengpaneel hebben, waar je volumes kan instellen. Heb je het headset pas nieuw of al langer. Weet je zeker, dat de pluggen juist zijn ingestoken?

Excuses voor de onduidelijkheid. Ik kon er even de naam er niet voor vinden.

Ik heb de Koptelefoon en Microfoon stekker. Maar waar kan ik dat mengpaneel vinden? Ik ben namelijk niet zo bekend in Ubuntu.

Welke driver heb je voor je geluid? Als je realtek gebruikt (Weet niet of dat op Ubuntu kan) komt er meestal als je iets van een hoofdtelefoon of microfoon inplugd meteen een schermpje te voorschijn met instellingen. Als je dat niet krijgt moet je even Realtek HD Audio Manager openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan