creative of samsung?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
In mijn "oude" systeem zit een cd/dvd speler van creative (staat op de buitenkant, en zo heb ik 'm ook gekocht). Win XP herkent de drive nu als een samsung... wassuppppp??? Als ik een dvd-film afspeel loopt de pc finaal vast, kan dit door dit probleem(pje, want verder werkt de boel goed, cd's worden ingelezen aso...) veroorzaakt worden? Kan het probleem misschien voortkomen uit foute "master/slave" settings?

Verwijder hem eens uit app.beheer, en herstart je pc.

De vraag of het probleem zich kan voortdoen uit een verkeerde master/slave setting, kan jij zelf het beste beoordelen. Wij kunnen van hieruit niet in je kast kijken.

Hoe is hij dan aangesloten?

Greetz Patrick

Goeie vraag, zover was ik nog niet gekomen, want laat en systeem al verkocht en moe en zo ;-)... ga ik morgen of overmorgen eens induiken!

Dat kan heel goed, dat de DVD herkent wordt als een ander merk, de meeste DVD spelers van b.v. compaq worden door XP herkend als a-open (wat ze dan ook daadwerkelijk zijn). Er zijn een heleboel fabrikanten die een binnenwerk kopen en daar zelf een frontje aanmaken.
Als de speler gewoon cd's en dvd's leest (ook een dvd film kan je gewoon in verkenner bekijken als data) is het waarschijnlijk toch een software probleem van het DVD afspeelprogramma.

Het blijft me verbazen: de hulp is hier echt geweldig!!! Maar maetro: dat wist ik wel hoor... vraag blijft of dat deze (ernstige) systeemfouten kan veroorzaken...

Laatst bewerkt:
Als de DVD wel gewoon cd's leest en als je gewoon data kan lezen, via verkenner, van een DVD dan ligt het probleem waarschijnlijk in de software.
Een master/slave probleem zou direct bij het opstarten van de pc voor problemen zorgen.

Mijn pioneer wordt ook aangeduid als een compaq.

Het kan zijn dat de dma niet aanstaat , hierdoor wil hij ook wel eens stotteren of vastlopen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan