Creative Sound Blaster 4.1 Digital

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarko

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Ik heb net een geluidskaar "Creative Sound Blaster 4.1 Digital" in mijn computer gedaan maar hij wilt hem blijkbaar niet installeren. De geluidskaar komt van MyCom (www.mycom.nl) af.

Ik probeerde ook via het configuratiescherm / Nieuwe Hardware het te installeren maar dan lukt het ook niet want dan zegt die dat de hardware niet juist is geinstalleerd, maar ik heb wel de driver (cd-rom) die erbij kwam wel in de cd-rom inzitten.

Weet iemand een oplossing hiervoor.

Mij computergegevens:

Win 98
Intel Pentium II
128 MB RAM

Wat zijn de systeemeisen, en dan vooral de Windowsversie?

dat staat er niet bij want de geluidskaart is alleen in een plastic zakje gekomen en een cd-rom eromheen

ik heb ff op de cd-rom gekeken maardaar staat het ook niet.

Hoi.

Heb je geen conflict met de vorige drivers?
Of draait je geluidskaart op je moederbord nog mee?
Kijk anders in bios even of die uitstaat , om conflicten te verkomen .

nou, deze pc heb ik helemaal zelf in elkaar geknutseld, er zat vroeger geen win op dus die heb ik erop gezet, nieuwe hardware toegevoegd (oa. cdrw) en ik heb nooit geluid gehad op deze pc

en waar kan ik dat dan vinden in de bios ondere welke optie (jah ik weet dat elke bios beetje anders is, maar ga geweeon uit van de meeste gebruikte)

ik heb met een programmatje de computer nagecheckt genaamd "Aida" en daar staat de geluidskaart wel in als ik op 't icoontje van audio enzo klik.

Maar hij kan geen stuurprogramma's vinden vanaf de cd-rom als ik op Nieuwe Hardware klik om de software te zoeken

zou dat de probleem kunnen oplossen?

Misschien iets van belang op de pc stond eerst ook geen ingang van 't stekkertje (of hoe dat ook heet) van de luidsprekers dus kon ik niets luisteren en daarna heb ik deze geluidskaart gekocht

Een ander PCI slot wil wel eens een oplossing bieden ja.

maar dat heeft tog nix met 't stuurprogramma te maken

(maar ik zal het proberen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan