Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertr@nd00

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
heey,

Ik heb ong. 2 weken geleden de Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS gekocht, om deze op mijn home cinema (Philips MX5700D) aan te sluiten. Maar omdat de juiste kabels er nier waren heb ik die besteld, een vergulde COAX tulp naar tulp kabel, en een adapter MONO naar tulp. Deze heb ik vandaag opgehaald en aangesloten, maar het surround geluid werkt niet, met de test hoor je alleen geluid uit de linker-voor en de rechter-voor en voor de rest niets. Ik heb alle instellingen op digitaal gezet en op 5.1, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

greetz,
Bertrand

Ik heb dezelfde kaart, en 6.1 speakers (6700 serie).
Welk speaker systeem heb je er orrigineel bij?
Ik heb 5 kleine boxjes, 1 midden tone, en een grote bass woofer, met daarin alle aansluitingen.
Alle 7 boxjes worden keurig gescheiden aangestuurd.

Heb je wel een boekje met schema?

Geplaatst door Bertr@nd00
Ik heb alle instellingen op digitaal gezet en op 5.1, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Digitaal heeft toch een heel andere uitgang? Oranje plugje als ik me niet vergis ?!

surround speelt alleen af als iet surround is opgenomen.
Dus een muziek CD speelt alleen stereo af en hoor je het geluid alleen met de voor speakers Mogelijkheid is het om het geluid op virtueel surround te zetten

Omdat ik met een externe versterker werk (mijn home cinema) gebruik ik de digital uit van mijn soundkaart en de luidsprekers van mijn home cinema set.

En bij deze kaart worden verschillende programma's mee geleverd waarmee je ook testen kunt uit voeren om te kijken of alles goed is aangesloten, maar als ik zo'n test start begint ie met de linker-voor luidspreker en daarna de rechter-voor luidspreker maar de achter en de center speaker laat ie niet horen, dus die krijgen geen signaal.

Bertr@nd

Nou weet ik niet exact hoe die digitale uitgang werkt, maar ik moest tussen audigy 2 en 6.1 speakers meerdere kabels aansluiten.
Groene, zwarte, blauwe plug.....

Hoeveel kabels heb je tussen kaart en cinema set?

Ik moest 1 kabel aansluiten vanaf mijn kaart naar mijn home cinema, van digital out naar digital in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan