Creative X-Fi Fatal1ty geen geluid meer via Sony versterker. Wel via headset

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Win Pro 8.1, geluidskaart Creative x-fi fatal1ty edition, versterker STR-DB790 ( SONY ). Optisch Kabelaansluiting. Op stand (optische aansluiting ) van versterker, verschijnt normaal het aantal aangesloten luidsprekers als icoontjes. Die verdwijnen als ik een koptelefoon aansluit op het ( Front ) paneel van de X-Fi en komen weer terug indien koptelefoon wordt afgekoppeld. Op een of andere manier herstelt zich dit niet meer. Gebeurde eerder, maar later spontaan weer hersteld. Kabel functioneert ( andere kabel geprobeerd ) Alleen geen geluid meer als koptelefoon eruit is. Computergeluid gaat ook via X-Fi. Drivers up to date. Waar moet ik zoeken voor de oplossing, behalve te wachten tot opeens die icoontjes weer verschijnen en de computer geluiden weer klinken. Ergens moet er iets zijn uit/ingeschakeld.

Ik heb een kaart gebaseerd op dezelfde chipset en ik heb wel eens spontaan de drivers moeten herinstalleren voordat het weer goed kwam. Gewoon de drivers nogmaals installeren over de bestaande drivers.

Mogelijk heb je een eenzelfde probleem. Je kunt eventueel ook eerst eens kijken of je optische device nog wel tussen de opties staat in je geluids-panel.

Ik heb een kaart gebaseerd op dezelfde chipset en ik heb wel eens spontaan de drivers moeten herinstalleren voordat het weer goed kwam. Gewoon de drivers nogmaals installeren over de bestaande drivers.

Mogelijk heb je een eenzelfde probleem. Je kunt eventueel ook eerst eens kijken of je optische device nog wel tussen de opties staat in je geluids-panel.

Drivers voor 8.1 gewist en opnieuw geladen! Wat bedoel je precies met geluidspanel? en waar die te vinden ??

Geen isolerende aanslag in de headphone-jack op je frontpanel?
een beetje contactspray daar in spuitenzou wellicht kúnnen helpen ..

Dan zou de tel. het toch niet doen? Of bedoel je dat het net lijkt of de tel er nog in zit en dat er daardoor geen geluid komt? Ik heb tweaking.com, windows repair gedraaid!

Maar weet niet waar het nu aan ligt, kan nog steeds die toevalsfactor zijn, zoals vorige keren zonder dat programma.

geluidspanel: klik met rechts op je luidsprekericoontje rechtsonder in de balk, klik op afspeelapparaten en kijk of je Xifi erbij staat ..

ja dat was ok, sorry voor de woordverwarring Engels Nederlandse. Klacht inmiddels opgelost weet alleen niet hoe, opeens stonden ze er weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan