creditnota maken van reeds geboekte factuuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
hallo, ik heb een db gemaakt voor facturatie maar nu zou ik ook bepaalde factuuren volledig of gedeeltelijk crediteren weet iemand hoe ik hier best aan begin?

spijtig genoeg krijg ik mijn db niet klein genoeg om toe te voegen als bijlage iemand raad
ps: heb reeds de db gecompresd en repaird en na het zippen is deze nog 103 kb, dus 3kb teveel om als bijlage te gebruiken.

alvast bedankt

Een simpele oplossing die voor mij prima werkt is als volgt:
zodra het totaalbedrag kleiner dan 0 euro is dan is het automatisch een creditnota.
De kop verander je dan naar credit-factuur.

Ik heb dit draaien en voldoet prima. Het enige nadeel is dat er geen aparte nummers worden bijgehouden voor credit-facturen. Tevens kun je een button maken waarmee je een geboekte factuur (die je dus niet meer mag/wilt wijzigen) volledige kopieert naar een nieuwe factuur. Eventuele artikelen die je niet wil crediteren kan je dan verwijderen zodat je een deel van de factuur crediteert.

Een simpele oplossing die voor mij prima werkt is als volgt:
zodra het totaalbedrag kleiner dan 0 euro is dan is het automatisch een creditnota.
De kop verander je dan naar credit-factuur.

Ik heb dit draaien en voldoet prima. Het enige nadeel is dat er geen aparte nummers worden bijgehouden voor credit-facturen. Tevens kun je een button maken waarmee je een geboekte factuur (die je dus niet meer mag/wilt wijzigen) volledige kopieert naar een nieuwe factuur. Eventuele artikelen die je niet wil crediteren kan je dan verwijderen zodat je een deel van de factuur crediteert.

Beste,

bedankt voor de vlugge ractie maar ik ben een newbie, kan ik hier ergens voorbeelden van vinden hoe ik dit dan moet doen?
alvast bedankt

hallo, ik heb een db gemaakt voor facturatie maar nu zou ik ook bepaalde factuuren volledig of gedeeltelijk crediteren weet iemand hoe ik hier best aan begin?

spijtig genoeg krijg ik mijn db niet klein genoeg om toe te voegen als bijlage iemand raad
ps: heb reeds de db gecompresd en repaird en na het zippen is deze nog 103 kb, dus 3kb teveel om als bijlage te gebruiken.

alvast bedankt

Welke office gebruik je
JTMT

ik gebruik microsoft office 2003 en mijn database staat ingesteld als compatibel met 2000

alvast bedankt

Ik heb enige tijd geleden een facturatie prog voor iemand gemaakt en wil dit wel naar je zippen, je kunt alles bekijken en uitpluizen en het naar je eigen zin bewerken.
Ik gebruik 2007 maar heb het voor je in 2002-2003 gezet

Ik hoor wel of je er wat mee kunt.

JTMT

Bijlagen

Ik heb enige tijd geleden een facturatie prog voor iemand gemaakt en wil dit wel naar je zippen, je kunt alles bekijken en uitpluizen en het naar je eigen zin bewerken.

JTMT

ok bedankt, ik ga het eens bekijken

Dat is mooi, ik was al aan het kijken of ik de boel hier ingepakt kreeg maar om het onder de 100k en functionerend te houden lukt me niet.

JTMT

Beste,

bedankt maar ik kan er echt niet aan uit ik ga ff iets proberen om mijn db onder de 100k te krijgen

Bij deze mijn db , heb een image verwijderd en dat scheelt een pak

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan