'+' creeeren in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zimm Noyelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2010
ik zit met het probleem dat ik geen +- teken krijg vooraan in een tabel om deze open te schuiven met daarin nog meer gegevens in.. denk dat dit moeilijk op te lossen is maar ik ken persoonlijk niet al teveel van Access en er kunnen zeker nog vragen volgen na deze

Groeten Zimm

Dat doe je door een relatie te leggen tussen de tabellen. Daarvoor moet je een PK (Primary key) en FK (Foreign key) gebruiken. Dat is basiskennis van Access en deze kun je vinden op onderstaande link, zowel voor access 2003 als voor access 2007:

http://www.gratiscursus.be/

Laatst bewerkt:
Het plus-teken krijg je als een tabel gerelateerd is aan een andere tabel. Dus om een pus-teken te zien, zul je eerst tabellen moeten koppelen in het Relaties venster. Overigens hoef je niet altijd een plusteken te zien; als de tabel de basisgegevens bevat, zal er verder geen tabel 'onder hangen' en zie je dus ook geen plus-teken.

Laatst bewerkt:
Het plus-teken krijg je als een tabel gerelateerd is aan een andere tabel. Dus om een pus-teken te zien, zul je eerst tabellen moeten koppelen in het Relaties venster. Overigens hoef je niet altijd een plusteken te zien; als de tabel de basisgegevens bevat, zal er verder geen tabel 'onder hangen' en zie je dus ook geen plus-teken.

Dank je voor de reacties beiden
ik wist al niet dat je het door relaties moest doen, maar ik heb reeds relaties aangelegd tussen mijn verschillende tabellen, maar zou iemand van jullie even door middel van printscreen een voorbeeld kunnen sturen met resultaat erbij want ik zit hier al een tijd mee te sukkelen en raak er geen wijs uit

MVG
Zimm Noyelle

Ik zou even op gratiscursus.be kijken staat een hoop handige informatie.
Een klein voorbeeldje:
attachment.php

En de voorbeeld database.Bekijk bijlage Database2.zip
Mvg, Ronald

Bijlagen

• Voorbeeldje.JPG
    Voorbeeldje.JPG
    37,8 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug