Hallo allemaal,
Ik ben weer een poging aan 't wagen om wat in Access te maken, namelijk aanwezigheidslijsten voor studenten. Het is zo dat de studenten voor verschillende vakken in verschillende klasgroepen zijn ingeschreven. Hiervoor wil ik dus lijsten kunnen filteren per vak, en per groep.
Mijn tabel heb ik heel eenvoudig opgebouwd; in bijlage vind je een voorbeeldje... De echte database zal natuurlijk veel meer vakken en studenten bevatten.
De velden in m'n tabel zijn: NAAM, WISKUNDE, NEDERLANDS, CHEMIE, FYSICA ==> bij alle studenten staat per vak zijn/haar groepsletter.
Ik heb een query, waarmee je gemakkelijk de studenten kan opsnorren, die in een bepaald vak, in een bepaalde groep zitten. PROBLEEM: om het werkbaar te maken, wil ik de criteria in de query koppelen aan een tekstveld in een formulier, in combinatie met checkboxen. Als je de bijlage bekijkt (en bijhorende VBA-code), wordt het hopelijk duidelijker.
Kan iemand me een tip geven hoe ik dit kan aanpakken, aub?
alvast bedankt,
Stijn.
Ik ben weer een poging aan 't wagen om wat in Access te maken, namelijk aanwezigheidslijsten voor studenten. Het is zo dat de studenten voor verschillende vakken in verschillende klasgroepen zijn ingeschreven. Hiervoor wil ik dus lijsten kunnen filteren per vak, en per groep.
Mijn tabel heb ik heel eenvoudig opgebouwd; in bijlage vind je een voorbeeldje... De echte database zal natuurlijk veel meer vakken en studenten bevatten.
De velden in m'n tabel zijn: NAAM, WISKUNDE, NEDERLANDS, CHEMIE, FYSICA ==> bij alle studenten staat per vak zijn/haar groepsletter.
Ik heb een query, waarmee je gemakkelijk de studenten kan opsnorren, die in een bepaald vak, in een bepaalde groep zitten. PROBLEEM: om het werkbaar te maken, wil ik de criteria in de query koppelen aan een tekstveld in een formulier, in combinatie met checkboxen. Als je de bijlage bekijkt (en bijhorende VBA-code), wordt het hopelijk duidelijker.
Kan iemand me een tip geven hoe ik dit kan aanpakken, aub?
alvast bedankt,
Stijn.