criterium in query als keuzelijst weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.-L.

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2005
Berichten
52
als veld in een query zet ik een vraag tussen vierkante haken,

bv. [geef de naam van de deelnemer]

wanneer de query wordt opgestart, wordt deze vraag dus gesteld en moet het antwoord ingetypt worden,
probleem is hier dat je geen typfouten mag maken, anders herkent de query de naam niet (logisch)

daarom mijn vraag; is het mogelijk om wanneer de vraag getoond wordt de naam te kunnen selecteren uit een keuzelijst (naman staan in tabel van deelnemers...)

dank
 
Dan moet je een formulier gebruiken met een listbox en de query als subformulier.
Plaat eerst je listbox met de lijst van deelnemers als bron.
Plaats daarne een subformulier met als bron de query en geef de listbox als zoek criterium op in de wizzard.
 
Andere optie (vind ik zelf wat handiger) is om je keuzelijst in de kop van je formulier te zetten.
Formulier baseer je dan op de query, subformulier heb je niet nodig.
Aanpak is verder exakt hetzelfde als die van Dnereb.

FESTER
 
Heb mijn vraag nog eens nagelezen... belangrijk element vergeten...

Werking wanneer het om het formulier gaat kan ik volgen, is juist, maar het gaat om een rapport (gebaseerd op de query)... Hier kan ik dus geen keuzeveld inzetten.
Maar het keuzeveld zou dus in de vraag moeten komen van het berichtvenster..

Is hier een manier voor?
 
De ingebouwde parameter box is niet te wijzigen.
Je enige optie (voor zover mij bekend)is via een formulier. je kan natuurlijk een formuliertje maken dat lijkt op de parameterbox met een keuzelijstbox en in het change event van de keuzelijst een rapport openen met die keuze als filter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan