• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Criterium in SOMPRODUCT formule wordt niet goed herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moondust76

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Met onderstaande formule wil ik uit een lijst tellen hoevaak bepaalde combinaties voorkomen.

Code:
=SOMPRODUCT(('Data gelogd'!$E$2:$E$1000=$A3)*('Data gelogd'!$C$2:$C$1000=B2)*(MAAND('Data gelogd'!$F$2:$F$1000)=MAAND($A$1))*(JAAR('Data gelogd'!$F$2:$F$1000)=JAAR($A$1))*('Data gelogd'!$H$2:$H$1000="")*('Data gelogd'!$I$2:$I$1000<>"SR"))[/quote]

Het gaat mis met het 2e criterium ('Data gelogd'!$C$2:$C$1000=B2). B2 betreft een getal. Als ik er 'Data gelogd'!$C$2:$C$1000="1" van maak doetie het wel. Hoe zit het precies met de aanhalingstekens en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn formule ook werkt met een verwijzing ipv een waarde?

Heeft hoogstwaarschijnlijk met celopmaak te maken.
Als in B2 1 staat en in je cellen staat "1" als tekst ga je dat niet vinden en andersom ook niet trouwens.
Dus zorg voor dezelfde opmaak in je gegevens en in je zoekcel.

Met de celopmaak heb ik wel gespeeld, maar de celopmaak aanpassen bood geen oplossing......todat ik de waarde er na een andere celopmaak opnieuw in ging zetten (bij toeval eigenlijk) en ineens pakte excel um wel. Ik had verwacht dat als je de celopmaak aanpast, de waarde zich direct aanpast en het hele excelsheet gelijk opnieuw wordt doorgerekend, maar blijkbaar is dat niet zo. Hoe dan ook, opgelost. Bedankt voor je inbreng.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan