Cromecast en Deco M5

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoKok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2023
Sinds kort heb ik een Deco M5 aangeschaft, echter na alle apparaten ingesteld te hebben en werken correct, krijg ik de cromecast (oude versie) niet aan de praat. Heb al alleen de 2.4 GHz ingesteld, wachtwoord van wifi uitgeschakeld maar cromecast kan in de Google Home niet vinden. Alle apparaten zijn geüpdatet.
Graag hoor ik de juiste instelling om hem te installeren.
M.v.g. Theo

Hier zijn enkele stappen die je kunt proberen om het probleem op te lossen:
  1. Controleer of je Chromecast en je smartphone/tablet waarmee je de installatie uitvoert, zijn verbonden met hetzelfde wifi-netwerk. Het kan voorkomen dat je telefoon automatisch verbinding maakt met een ander wifi-netwerk.
  2. Zorg ervoor dat je de nieuwste versie van de Google Home-app op je smartphone of tablet hebt geïnstalleerd. Als de app niet up-to-date is, kan dit problemen veroorzaken bij het detecteren van de Chromecast.
  3. Probeer de volgende stappen in de Google Home-app:
    a. Tik op het "+"-teken om een nieuw apparaat toe te voegen.
    b. Selecteer "Instellen" onder "Nieuw apparaat toevoegen".
    c. Zoek naar de Chromecast in de lijst met beschikbare apparaten. Als je de Chromecast niet ziet, tik dan op "Apparaat niet in de lijst?" en volg de instructies om de Chromecast handmatig toe te voegen.
    d. Volg de instructies op het scherm om de installatie van de Chromecast te voltooien.
  4. Als de Chromecast nog steeds niet wordt gedetecteerd, kun je proberen de Chromecast te resetten naar de fabrieksinstellingen. Houd hiervoor de resetknop op de Chromecast ingedrukt totdat het ledlampje begint te knipperen. Volg daarna de installatie-instructies opnieuw.
  5. Controleer of er firmware-updates beschikbaar zijn voor zowel de Deco M5-router als de Chromecast. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat beide apparaten up-to-date zijn, omdat verouderde firmware problemen kan veroorzaken bij het verbinden.
Als je na het proberen van deze stappen nog steeds problemen ondervindt, raad ik je aan om contact op te nemen met de technische ondersteuning van TP-Link (de fabrikant van Deco M5) of Google (de fabrikant van Chromecast) voor verdere assistentie. Zij kunnen je mogelijk specifieke begeleiding bieden op basis van de apparatuur en softwareversies die je gebruikt.

Thnx to ChatGPT!

Mss zit je nu in een andere lokale IP-range dan eerder?
Ik zou de Chromecast resetten dan gaat ie vast weer opzoek naar het lokale netwerk en volg daarbij de handleiding van Chromcast hoe je hem weer moet connecten.

PS: Heb met tussenposen getypt en tussendoor nog eea gecheckt.... Er staan al de nodig tips... dus het moet wel goed komen (?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan