cross-browser imagemap met mouseover afbeeldingswijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

HamCaasBeeg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Hoi,

Ik ben pas net begonnen met javascript en misschien maak ik 't mezelf meteen te moeilijk, maar het gaat om het volgende. Ik ben bezig aan een website voor een vriend en wilde dit met javascript wat opleuken d.m.v. een imagemap.
Thuis werkt alles prima, maar als ik alles op het web zet, geeft IE een melding dat een ActiveX element geïnstallerd moet worden en als ik ok of annuleer klik, hangt IE zichzelf op.
Verder als ik de site open met Firefox en Netscape werkt de hele imagemap niet!

De locatie van de site is http://www.emjeesound-sittard.nl

Misschien dat iemand me hier verder mee kan helpen.
(Er staat verder nog wel wat onvolledigheden op de site, omdat ik pas net begonnen ben, dus probeer hier niet op te letten ;) )

ik heb nog een slechte mededeling voor je. SORRY

in firefox doet het niks maar in IE nog minder. Geen ene link werkt. en of ik nou een activex element heb geinstalleerd of niet hij blijft niks doen.

Bij mij werkt de imagemap perfect in IE als in FF.
Ik kan klikken en er opent een venstertje met de gevraagde inhoud.
Alleen : bij FF werkt de verandering van img niet en in IE toont hij een kruisje omdat de img die verschijnt als je met de muis over je imagemap gaat niet online staat.

Greetz : Jer:cool:en.

Ok, dan ga ik er vanuit, dat er iets mis is met mijn IE.
In Netscape werkt het ondertussen, maar nu heb ik nog steeds het probleem met Firefox.
Waar kan dat aan liggen dan?!

Verander "document.menu.src" in "document.getElementById("menu").src".
Doe dit in iedere functie waar dat in staat.
Normaal zou het moeten werken, al ben ik niet zeker van die "src".

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
>> Verander "document.menu.src" in "document.getElementById("menu").src".

Dit heb ik gedaan, maar het werkt nog steeds niet in Firefox!
Ik zag wel een andere manier op een ander forum. Hier deden ze een imagemap maken met behulp van css. Misschien dat dat een optie is. Ik ga eens proberen of dat beter werkt!
Toch bedankt voor de suggesties!
Als iemand toch nog een andere oplossing weet of ziet wat ik verkeerd heb gedaan, hoor ik dit natuurlijk graag!

Groeten

Ok....ik heb nu dus een versie gemaakt met behulp van css en deze werkt in alle browsers.
Deze was misschien zelfs nog gemakkelijker te maken!
Daarbij zijn de afbeeldingen ook nog kleiner, dus dat zal ook nog eens beter zijn voor de snelheid.
Ik houd 't bij deze versie. Toch bedankt voor de hulp.

Groeten

Ik keek net ff met firefox en hij deed het heel aardig.
Alle links werken (dat deed het eerst niet).
en de image map volgens mij ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan