crosscable verbinding lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mloes

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
graag wil ik mijn laptop met een pc van iemand anders verbinden via een crossed cable...

er werd mij verteld dat het met een crosscable "plug en play "zou zijn... maar dat is dus niet zo , want hij deed niets.

Ik heb het geprobeert via de wizard van XP om 2 pc te koppelen (host en gast) maar hij geeft steeds een foutmelding als ik mij als gebruiker wil toevoegen.

: de gebruikers database is beschadigd o.i.d.

(heb het meerdere malen geprobeerd en ik heb ook geprobeert met de firewalls uit netwerkkaart,norton.....)

de andere pc heeft 1 netwerk verbinding (@home) maar ik heb ergens gelezen dat je ze in dezelfde workgroup moet zetten etc... maar hoe doe ik dat precies en gaat er dan niets verloren van de gegevens voor @ home en kan ik gewoon een 2e xtra verbinding maken ( kabel van internet er ff uithalen ofzo)

......want het is niet mijn pc.

graag hoor ik van iemand die mij uit de brand kan helpen....

Heb je de netwerkkaart wel ingesteld om te"delen"anders lukt het nooit!

euhh....

hoe doe ik dat ... en moet dat die van de lptp of de "gewone"of allebei ...??

alvast bedankt :)

Om op deze manier een netwerkje te maken heb je wel een extra netwerkkaart nodig als je via je netwerkkaart verbinding maakt met internet. In één computer moet er dan dus een tweede netwerkkaart zitten. De rest kan je dan instellen door bijvoorbeeld de wizard netwerken.

thanx

dankje ,

ik denk dat het nu wel moet lukken....

bye

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan