Crossfire 5770 met 2e beeldscherm probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradjinn

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Ik heb een probleem met een crossfire opstelling met 2x 5770 en twee beeldschermen. Het punt is dat het tot vorige week uitstekend gewerkt heeft (zelfs met 3 schermen).

Ik ben afgelopen weekend op een lan-party geweest, waarmee ik 1 scherm mee heb genomen, dat ook al wat problemen gaf (zwart scherm na opstarten windows), maar na wat gerommel (of condens o.i.d.) en herstarten opgelost.
Bij thuiskomst tweede scherm aangesloten, wordt herkend door Catalyst (muis ook kwijt op verborgen scherm), maar monitor gaf geen sjoege (geen signaal). Verder even geen aandacht aan besteed, want:

Eergisteren een nieuwe behuizing én ssd aangeschaft. Ik dacht dat daarmee het probleem wel opgelost zou worden...
Na een verse installatie krijg ik niet eens beeld meer van Windows 7 als de 2e aangesloten is. Het bios is nog wel op het hoofdscherm te zien, het opstartscherm en daarna grijs scherm (wel signaal dus). Tweede scherm geeft nog steeds niets.

Volgorde van stekkers, herinstalleren, nieuw systeem. Steeds na installatie van de ATi drivers is het verhaal afgelopen. Stekker eruit, en ik heb weer goed beeld op het hoofdscherm. Dit probleem doet zich dus voor met het oude systeem (waar alles nog wel op gewerkt heeft) en het verse.

Ik ben bang dat ik iets simpels over het hoofd zie. Iemand een idee?

Opstelling:
2x Radeon HD5770
Samsung 24" SyncMaster 2494HM, met Acer of Philips 19".
Laatste ATi drivers 10.6
Windows 7 Home Premium
Asus P5W DH Deluxe met Intel Q6600

Had je op je "oude" systeem ook 10.6 staan? of een oudere versie

Ja, de software is hetzelfde gebleven. Hoewel bij de oude het een upgrade was van 10.5.
Het vorige systeem was ook maar enkele weken oud.

Probleem lijkt opgelost

Ik ben weer met dit probleem aan het stoeien geweest en het lijkt nu in ieder geval opgelost met een ander scherm.
Vraag me niet hoe, maar het acer scherm (2e) wil blijkbaar niet meer met m'n pc samen. Een scheiding is een feit...
En nee, het Acer scherm is niet overleden. Maar daar zal binnenkort iemand anders wel plezier van hebben.

Het Philips scherm doet het, na heel veel stekkeren, weer wel. Het lijkt over de videodriver lichtelijk in verwarring raakt als een 2e scherm aangesloten wordt. Het hoofdscherm komt dan ook meteen op het 2e scherm i.p.v. het hoofdscherm. Als dit 2e scherm niet wil, kan je ook niets (ook niet stiekum het wachtwoord blindelings invoeren).

Toch bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan