Crossfire 6950 of een 680

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Ik heb nu een 2x een 6950, 2 sapphires, de 2GB versie. Maar ik vroeg me af, zijn die beter als 1 Nvidia 680 videokaart?
Want crossfire werkt nog niet altijd optimaal bij veel spellen, en er zijn weinig benchmarks voor een crossfire, en hoopte hier meer informatie te vinden.

1 gtx680 is ongeveer 20% sterker dan een GTX580
2 x HD6950 is ongeveer 15% sterker dan 1 GTX580

de gtx680 is ongeveer 5% krachtiger dan een HD6950 in Crossfire

ik weet niet of je enthousiaste gamer bent zo ja dan zeg ik verkoop de 2 HD6950 en ga voor een single gpu high end solution om de volgende redenen
het kost minder stroom, creëert minder hitte, minder lawaai in de kast, games kunnen over het algemeen beter over weg met 1 sterke gpu, Microstutter probleem als je 2 gpu's hebt dit komt redelijk vaak voor, SLI/CF scaling is niet altijd optimaal zoals je al eerder zij.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat weinig mensen die normale dingen doen met een computer, zoals word etc, een crossfire 6950 hebben. Maar ik ben een zeer enthousiaste gamer, en speel de nieuwste spellen, bijvoorbeeld Crysis, en wil hem graag maxed out spelen

Wat betreft stroom, is geen probleem, lawaai, ja! Hitte, scheelt ook.

Het ging mij vooral over dat een single GPU beter is, en wat betreft de microstutter heb ik geen last van, of het valt mij gewoon niet op.

Is er nog een specifiek merk dat het beste is, en zo weinig mogelijk lawaai maakt, voor een 680? Ik dacht zelf aan een MSI lightning...

Mm, ik zou de 6950 CF houden, wat Crysis 3 betreft zijn de drivers slecht optimized voor radeon kaarten dus het zal moeilijk zijn om het op ultra te kunnen spelen.
Verder vind ik een GTX 680 geldverspilling aangezien een GTX 670 in 95% van de gevallen maximum 5% trager is.
Als je toch een nieuwe kaart zou kopen en als je wil dat die stil is, ga dan voor een HD 7970 of als je het geld ervoor over hebt een Asus HD 7970 GHz Matrix, de op één na snelste single gpu kaart van het moment (de Titan heeft hem net van de troon gestoten).

Laatst bewerkt:
Ik vind AMD goed werken, maar vind alleen de drivers niet goed. Ik moet nu namelijk de drivers er 2 keer afhalen, en dan nog met een speciale tool erover heen, anders werkt Vision control center niet.
Ik heb geen zin daar in, en dacht daarom zelf aan een AMD.

Overigens, ik heb een ASROCk 970 Extreme 4 moederbord, hoe zit het met de PCI-E aansluitingen, kan daar gewoon een 680 of een 7970 op?

ja gaat prima werken PCI-E is backwards compatible pcie 2.0 is vooralsnog snel genoeg

Ze hebben ze verbeterd, ik zou er alleszins geen 500 euro tegenaan smijten. HD 6950 Cf werkt nog goed.
Flash er ook de HD 6970 bios over, een tip :).

Laatst bewerkt:
Ze gebeterd? Maar dan moet dan in 1 van de laatste versies zijn, 13.1 ofzo?

Ja, ik heb er in het begin aan gedacht, maar opzich werkten ze goed, en wilde ik het risico niet nemen dat ik ze kapot maak.

De laatste keer dat ik keek waren dat beta-drivers, vandaar dat ik zei 13.1.
Maar, dat hebben ze dus aangepast? Dat het minder gedoe is?

Het is alleszins een minder gedoe als vroeger maar dat is alleszins niet veranderd, het is gewoon hetzelfde dus. Heb je echt zoveel problemen?

Ja, ik moet ze echt 2 keer verwijdern, 1 met de laatste gedownloade drivers, 2e in configuratiescherm, derde met een driver sweeper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan