crossfire bij hp pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

delus

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Ik heb een hp pavilion elite m9790be gekocht. Echt een geweldige pc! Supersnel en je kan er alles mee, maar er is een nadeel. Ik game af en toe wel en ik speel nogal zware games zoals crysis enzo en ik wil de videokaart upgraden. Ik dacht aan een crossfire-setup. Ik weet nog niet welke kaarten ik ga nemen, maar ik weet niet of het moederbord crossfire ondersteunt. Ik heb op de officiele site gekeken naar de systeemspecificaties en daar staat er "2 PCI-Express 16x (1 vrij)" . Ik heb dus 2 PCI-Express 16x, waarbij er 1 bezet is door de huidige ATI 4650. Als ik deze vervang en ik steek er 2 andere in, dan gaat dit, of niet. Bij voorbaat dank op uw antwoorden.

P.S.: Dit is de link met de systeemspecificaties: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho/WF06b/12454-12454-3329740-64546-64546-3953004-3980922.html

WELKOM OP HELPMIJ....

Waar ik ook kijk(even wat rond gesnuffeld op het www)Ik zie nergens een melding van crossfire.
Indien het wel kon zou het ergens vermeld moeten zijn.En dat je 2 pci-e sloten hebt wil nog niet zeggen dat er crossfire ondersteuning is.
Ik ga er vanuit nu dat niet kan.als iemand andere ideeen erover heeft dan.........

van wat ik gehoord heb ondersteunen alle i7 crossfire...
ik zou je dit echter niet 100% zeker durven te zeggen, en raad je aan de winkel waar je van plan bent dit te kopen te raadplegen, zeggen zij dat het niet kan weet je waar je aan toen bent, zeggen ze dat het wel kan, maar lukt het uiteindelijk toch niet, kan je het ruilen ;)

van wat ik gehoord heb ondersteunen alle i7 crossfire...
ik zou je dit echter niet 100% zeker durven te zeggen, en raad je aan de winkel waar je van plan bent dit te kopen te raadplegen, zeggen zij dat het niet kan weet je waar je aan toen bent, zeggen ze dat het wel kan, maar lukt het uiteindelijk toch niet, kan je het ruilen ;)
Ik ga een eind met je mee.
Maar ik kan het niet met feiten bewijzen...

Delus: maak de kast open en maak een foto van het moederbord.

ik heb wat op de officiële site gezocht en ik heb het moederbord gevonden. het is een Pegatron IPMTB-TK. Dit moederbord ondersteunt SLI, maar geen crossfire. DIt vind ik niet zo erg, want ik ging toch 2 nieuwe graka's kopen, want 4650 in crossfire is ook niet echt goed. 2 midrangekaarten is echt niet goed voor gamen, dus budgettair gezien maakt het niet veel uit. Ik ga nu wat nadenken over welke 2 nvidiakaarten ik in men setup zou doen? Iemand suggesties? Zou ik 2xGTX260 nemen of gewoon 1xgtx260 en wachten op de directx11 kaarten. Ik kan dan die GTX260 dan gwn verkopen.

klik eens op de link die ik heb gepost met specificaties, dan zie je naast de afbeelding een klein, blauw kadertje, klik daar op Technische ondersteuning / Handleidingen. Zoek dan in de lijst naar "HP Pavillion Elite m9790be desktopcomputer" en klik erop. Klik dan op het 5de puntje: Productinformatie, daarna in het blauwe kadertje op "Productspecificaties". Klik dan nog eens op productspecificaties in het volgende scherm. Daar vindt je dan uitgebreide specificaties en daar staat ook info over het moederbord.

toch raar, want een x4 slot is groter dan een x1-slot.
Maar ja, het moet em wel zijn inderdaad.

Ik adviseer je een ATI 4870 GB of Vator-x versie.
Een ati hd4870 X2 (crossfire) is nog beter.

Maarja.... Zoals ik hierboven lees is dat niet mogelijk???

ja, ik heb mijn hp pc teruggebracht naar de winkel en heb mijn geld teruggekregen, maar ik heb nog steeds een pc nodig. Ik surfte wat rond op het web, totdat ik een ander pc'tje heb gezien. De Acer M7720. Hij heeft ongeveer dezelfde specificaties als de hp, behalve een grotere harde schijf en waarschijnlijk een ander mobo. Ik vraag me nu af, welk mobo zit er in de pc en ondersteunt dit mobo wel CF?

oke...

Waarom stel je niet zelf een pc samen met gelijk een goede videokaart en alles wat je nodig hebt? Dit is veel verstandiger.
Je komt veel te kritisch over voor zo'n standaard pctje :p;)

(pc kan je gewoon door webshop in elkaar laten zetten, als je daar tegenop ziet)

sorry, maar ik koop niks over internet, ik ben zo'n conservatief persoon die liever dingen in de winkel koopt. En dat pctje kost nu al 1160 euro en er moet nog een besturingssysteem bij, dus dat kost me dan wel wat geld.

sorry dat ik men vorige post zei dat er geen windows bijzat, ik had het niet gezien.

Mensen, ik heb de oplossing voor mijn probleem gevonden. In plaats van dat ik een crossfiresetup koop, koop ik die graka's met 2GPU's, zoals de 4850X2 of de 9800GX2. Ik heb dezelfde performance als de crossfiresetup of sli, maar ik heb maar 1 pci-e slot nodig. Dit gaat toch op die hp m9790be als ik de voeding upgrade. (Ik ga mss terug naar de winkel om met mijn teruggekregen geld die hp te kopen). Mijn plan is toch mogelijk, corrigeer me als ik fout zit.

Ik heb even de offtopic berichten verwijderd.

Indien er niets constructiefs geplaatst word kun je beter niet posten
Semi/halve/volledige opmerkingen vallen onder de eerste 3 regels die in de algemene voorwaarden staan.

Graag die voor ogen houden als je wat plaatst

Ellasar. Je haalt nu advies weg die onmisbaar is in dit draadje.

Ik type mijn berichten niet voor niets. Ik zet het soms wat hard neer, maar dat doe ik doelbewust om duidelijk te maken hoe slecht de keuze van iemand kan zijn. Je mag niet zomaar berichten weghalen.

Nogmaals:
Bekijk mijn postgeschiedenis. Ik weet dondersgoed wat verstandig is bij de aanschaf van een nieuwe computer en wat niet.
Een dure pc kopen, om deze direct na aanschaf zwaar te verbouwen is dus zeer onverstandig. Een zeer onverstandige beslissing mag je in het Nederlands ook een domme beslissing noemen.
Koop dan direct een goede pc, waar je niets aan hoeft te verspijkeren.

Dit kan online, of in een winkel in het land. Online kan dus onder rembours, waarbij je dus pas bij aankomst hoeft te betalen.

(nu voor de zekerheid maar mijn post bewaren voor een overijverige mod het weer ten onrechte verwijderd)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je huiverig bent om online een speciaal samengesteld systeem te kopen, maar juist Azerty heeft een sterke reputatie opgebouwd als betrouwbare en klantvriendelijke winkel. Kijk maar eens naar de Shopreviews op Tweakers.net. Jij kiest de onderdelen, zij bouwen het voor je en kijken of het werkt. Je krijgt net als bij HP een super werkend systeem, maar je bespaart je een grote omweg omdat je al precies dat krijgt wat je wil hebben. En het is nog goedkoper ook; Marsmannetje heeft je al een link gegeven met een compleet systeem en dat komt nu op een kleine €1200, terwijl je als je weer zo'n HP koopt voor €1000 je ook nog flink wat extra kwijt bent aan een voeding en natuurlijk de videokaart.

Overigens kan je bij Azerty, net als bij veel andere online winkels, je systeem ook bij hen gaan ophalen in plaats van het te laten bezorgen.

Mocht je echter diezelfde HP nog terug kunnen krijgen voor dezelfde prijs als je 'm verkocht had, dan is dat misschien alsnog een gunstigere deal. Met een goede voeding erbij zou je dan inderdaad klaar moeten zijn.

goed, ik zal dan mss eens een systeempje samenstellen bij azerty en zien wat het oplevert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan