Crossfire op dit moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor de huidige generatie videokaarten maakt pci-e 2.0 of 3.0 nog geen verschil. maar over een paar jaar kan dit met nieuwere kaarten van die tijd anders zijn.

dus indien je op dit moederbord ooit nog een nieuwe crossfire setup wil maken met nieuwere kaarten kan het wellicht verstandig zijn om een ander moederbord te kiezen.
is dit niet het geval dan kun je gewoon deze halen.

Ik wil gewoon 2 7950s in crossfire hebben zonder prestatieverlies. Ik las ook ergens dat bij sommige moederborden de x16 werd gebruikt als x4 of iets dergelijks. Ik vroeg me dus af of dit hier ook het geval was.

beide zijn x16, het enigste verschil is de brandbreedten van de sloten, waarbij het limiet van 2.0 nog niet is bereikt.

Dus het is gewoon goed met dat moederbord? Bedankt voor je hulp trouwens:)

Hoi,

Misschien even een aandacht puntje de voeding kan het ook aan deze vraag even voor de zekerheid.

Hoi

Niks mis mee:thumb:

Maar waarom 2x 7950 als bv een gtx 780 single al beter presteert qua geld ben je ook minder kwijt en soms wil het niet lukken met games neem tenminste aan dat je dit systeem wilt gaan kopen

Laatst bewerkt:
Ik wil deze PC naast gamen ook gebruiken om Litecoins (of andere cryptocurrencies) mee te minen. 7950's zijn op dat gebied erg goed (1 R9 290 is ietsjes goedkoper maar 50% minder snel dan deze twee samen)

Hoi,

Oke dan lijkt me de keuze gericht gemaakt te zijn. succes met de aankoop:thumb:

Ik heb nog even gekeken, en als je je videokaarten in slot 1 en 2 doet, en de tweede videokaart in slot 4 en 5 (zoals op dat moederbord het geval is) kun je volgens mij geen ventilatoren meer gebruiken aan de bovenkant van de kast. Wat zou denk je beter zijn, een ander moederbord (waar slot 1,2,3 en 4 wordt gebruikt) en waar de videokaarten heel dicht op elkaar zitten met ventilatoren aan de bovenkant, of dit moederbord, waar de videokaarten nog redelijk ver van elkaar af zitten, waar dan waarschijnlijk geen ventilatoren meer boven kunnen (misschien wel hele dunne, maar dat weet ik niet).

de videokaarten zitten aan de onderkant en blazen naar onder. dit zou volgens mij dus geen ventilatoren blokkeren aan de bovenkant.

Goedemorgen,

Ik weet niet maar moederbord heeft maar twee pci-e sloten dus je hebt geen keus maar inderdaad je zal volgens mij ook geen last van de ventilatoren hebben.

Ik heb het vandaag geinstalleerd, maar volgens de BIOS draait één van de kaarten op x4 snelheden... Ik gebruik ze nu om te minen (dus maakt hiervoor niet uit) maar ik ben ze ook van plan te gebruiken voor gamen. Zal ik daarmee veel prestatieverlies hebben, of zal dat wel meevallen? Ik heb ze nu trouwens ook nog niet in crossfire omdat ik alles pas net geinstalleerd heb en daar nu geen zin meer in heb.

Hoi,

Ik kan nergens vinden dat hij op x4 gaat draaien heb kan je dat zien in de bios net even je manual gekeken maar kon even niks vinden misschien toch even wachten tot alles goed is geïnstalleerd

Oke, maar wat is er nu niet goed geinstalleerd dan? Ik heb alleen de crossfire bridge er niet in zitten.

Screenshot (11).jpgZou het kunnen dat het hier staat dat één kaart op x16 werkt en de andere op x4? Als dit het geval is moet ik het moederbord omruilen neem ik aan...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat gebeurt er als je wel de brug erop zet blijft het hetzelfde dan zou het kunnen dat hij op x4 gaat draaien je zou nog even contact met de winkel kunnen nemen en anders toch ruilen soms zijn ze daar niet duidelijk mee de fabrikanten:confused:

Ik heb even gekeken, en het beste dat je kunt krijgen (z87 micro-atx) is 8x8, aangezien het voornaamste doel minen is, en ik er maar af en toe mee game, doe ik het wel zonder crossfire met de x16 kaart denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan