Crossfire(x)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koko33

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
hi allemaal,

ik heb een vraag,

ik zou graag een 2de video-kaart erin steken, ik heb nu

Amd Ati HD 5700 series en ik had er nog 1 reserve liggen vraag me niet waarom dat weet ik niet meer maar ik heb dus 2 dezelfde video-kaarten nu:

ik heb hier al gelezen op het internet dat dit crossfire heet en niet crossfirex xD,
nu, ik heb dit moederbord: ASUSTeK Computer INC. P7P55-M

wat heb ik nodig voor deze video-kaart er in te doen, en gaan mijn grafics en prestaties van mijn video-kaart(en) goed verbeteren, heel goed, super goed, of bijna niets ?
en hoe werkt crossfire eigenlijk ?

alvast bedankt

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zal voor crossfire bruggetje als deze moeten gebruiken als het goed is is deze ook met de kaart meegeleverd en even afhankelijk van de rest van je systeem zal je met gamen toch wel een betere fps moeten krijgen. En ik ging er eigenlijk vanuit dat je moederbord het aankon maar zie dat mijn voorganger dit al getackelt heeft:thumb:

Laatst bewerkt:
danku,

mmh , dat is een mindere...., welk moederbord raad u me dan aan ? liefst het minimale om crossfire op te installeren?

btw, snelle reactie, danku

Hoi ,

wat mag het kosten? en zit je aan een micro bord vast

Laatst bewerkt:
geen idee ?
kunt u me er eentje voorstellen waar ik het op kan draaien en toch niet zo veel moet betalen? xD, dus gewoon 1tje dat te betalen is en waar ik crossfire op kan installeren :p

Hoi,

Denk dat je even moet kijken of je vast zit aan een micro bord want een micro bord met crossfire kost algauw 160 euro en een normaal bord de helft en dat scheelt een hoop.

ik zal overmorgen eens zien want morgen ben ik weg, maar ik denk dat het geen micro bord is hoor:p

maar kan je op dit andwoorden?:

stel ik heb dus mijn moederbord en die ondersteund crossfirex
en ik zet er mijn 2de ati hd 5700 in, gaan de prestaties dan een stuk beter zijn?? , of maar een klein beetje?

Wat Modag bedoeld is dat je huidige bord een micro bord is.Wat dan nu van belang is,is het feit of je kast andere borden aankan.
Dus....met welke kast zit je??

eum, ik kan enkel maar zeggen dat het een kast van alternate is ?
ik zou niet weten hoe ik daar achter moet komen?

mmh, danku voor u tijd maar , ik ga een ander moederbord moeten kopen, en ik ben vrij zeker dat hij erin geraakt hoor, ik heb hem btw al open gedaan om er een interne HDD in te steken en nog 2 latjes van 2Gb ram, dus dat word nieuw moederbord :(

Als jouw was zou ik tochmaar eens goed bekijken welke maten je aankan.
Je huidige bord is:uATX Form Factor
9.6 inch x 8.6 inch 24.4 cm x 21.8 cm )

Een ATX is: 305mm lang en 244mm

Zie de verschillen.

Ja hij is groter ja..en dan nu dus de hamvraag waar we steeds op doelen:Kan jouw kast wel een groter mobo aan??!!Vandaar wij de kast willen weten.

:p, haha jha idd die vraag luister ik heb hem al open gedaan en ik zal het morgen nog eens doen maar ik weet 99% zeker dat het moederbord + nog een ATI 5700 er in geraakt. danku voor u tijd en ik laat het u nog wel weten :p
btw: heb gekeken vanachter en geen enkele naam van de kast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan