crossfire,

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo allemaal,
heb hier een vraag over crossfire.
heb gister 2 video kaarten geplaatst ati ,radeon 5770,1gb,ddr5,op het moederbord asus extreme.
het is de bedoeling om ze in crossfire te laten werken,heb dus het volgende gedaan:
kaarten in slots gezet,meegeleverde crossfire brug geplaatst,opgestart,en via de bijgeleverde software geinstalleerd.
na deze procedure te hebben gevolgd,heb ik in het menu welke bij de software zat een vinkje gezet bij crossfire inschakelen.
hierna ben ik voor controle naar speccy gegaan,en daar stond bij grafische kaarten dat ze zijn herkend,alleen het vreemde is dat dus bij videokaart 1 de temp wordt aangegeven,en crossfire is uitgeschakeld,en bij videokaart 2 de temp het icoon aan staat ,maar geen temp aangeeft ,en crossfire ook is uitgeschakeld.
voor de goede orde ,kaarten zijn apart voorzien van spanning.
wat heb ik hier vergeten ,of toch iets verkeerds gedaan.
heb dus ook al een paar maal het vinkje verwijderd,en opnieuw aangevinkt ,maar resultaat blijft gelijk.

heeft iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt voor de tijd, mwrv,

Goedemorgen,

Volgens mij moeten er twee bruggetjes geplaatst worden, en bij catalist center crosfire x aanvinken.

Laatst bewerkt:
gedaan

goedemorgen modag,
ik heb dit idd ook gedaan,aanvinken ook,maar bij controle (SPECCY)geeft deze aan dat crossfire is uitgeschakeld,en dat vind ik zo vreemd.
zal dus wel iets over het hoofd zien,maar heb er ook nog een extra scherm bij gehad,denk misschien is dat het euvel,maar blijft gelijk.
zelf zat ik nog te denken om de kaarten 1 voor 1 te installeren,maar heb geen flauw idee of dit wel zal helpen,

Hoi,

Zal een bug in speccy zijn staat hier ook uitgeschakeld maar dat is dus niet het geval.

?

hallo modag,ben ik nogmaals,wat is in jouw optie nu aan te bevelen in deze.
apart installeren is dat ook geen optie in deze?

Hoi,

Wat geeft in apparaatbeheer beeldschermadapters aan? En kijk eens wat pc wizard zegt.

doen

hallo modag,ik zal dit op het einde van de dag eens doen,kom daar nu niet aan toe.
je hoort uiteraard van mij,ben eigenlijk zelf ook wel nieuwsgierig wat dit aangeeft.
voor eerst bedankt voor je tijd,

bvd mwrv,

Speccy zal het waarschijnlijk verkeerd uitlezen. Schakel Crossfire uit, en download, installeer en draai even 3Dmark06/Vantage of een andere benchmark. Score opschrijven/onthouden. Daarna Crossfire weer inschakelen en dezelfde test nog eens draaien, is de score dan hoger? Dan werkt Crossfire, zo simpel is het.

@ Modag, Crossfire heeft maar 1 brug nodig, de 2e aansluiting is voor het doorlussen naar een eventuele derde of vierde videokaart

hoe?

goedenavond cptiglo,heb dus ook nog op pc wizard gezien ,en geeft hier het zelfde aan.
nu wil ik je raad graag opvolgen,maar vertel me svp even hoe,en waar ik dit ophaal,heb dus wel enig verstand van pc,s en vind het ook zeer interressant,maar dit is iets wat je even verder uitmoet leggen.
indien mogelijk een kleine uitleg en dan kom ik er echt wel uit,en zoals je het omschrijft ,zal het dan ook wel lukken.

bvd mwrv,

test,

goedemorgen,ik heb dit gelezen en ga dit uit proberen,zal in de namiddag worden eer ik dit ga testen,maar kom zeker terug met mijn bevindingen.

bvd mwrv,

@CptIglo,

Mijn ervaring is anders het werk met 1 brug slecht:confused:

gelukt,

hallo ,heb het programmaatje gebruikt en ze werken idd alletwee,ben hier reuze content mee,en wil jullie bedanken voor de nodige tijd.
heb hier weer iets van geleerd,vriendelijk bedankt,en ik heb inmiddels de vraag maar op opgelost gezet,

bvd mwrv,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan