CRT 1280x960 en TFT 1360x768

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBull79

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hoi,

Ik heb pasgeleden n TFT erbij gekocht voor Dualview

Videokaart 7800 GT, beiden aangesloten en in dualview stand.

Echter, nu neemt me pc na install vd drivers voor TFT ook 'widescreen' settings over.

Ik zou graag TFT in zijn 'widescreen' reso willen hebben en CRT (primair) gewoon in 1280x960 willen hebben. (TFT staat links van CRT)

Hoe fix ik dat :S

Ik denk dat je het zo kunt fixen:

Rechstklikken in het bureaublad van het CRT scherm, en daar via Eigenschappen -> tabblad Instellingen -> Geavanceerd de resolutie zetten op wat je wilt hebben daar.

Succes,

Tijs.

Zoals ik eerder al hebt vermeld, er worden alleen breedbeeld reso's weergegeven.

Bij mijn nVidea kan ik custom resolutions & refreshrates toevoegen in het Nvidea tabje onder Geavanceerd, bij de optie "Screen resolutions and refreshrates".
Wel (voor de zekerheid) uitvinken "Hide modes the display cannot display", want anders is je werk wellicht voor niets.

We horen wel of het je geholpen heeft.

Succes,

Tijs.

Zojuist geprobeerd, nu wordt me CRT juist weergeven. Echter de TFT nu niet.

Nu geeft TFT alles veel te groot weer (juist CRT modus overgenomen)

En normaal vink ik widescreen aan, maar dat wordt niet meer daadwerkelijk getoont op me TFT :confused:

Ik geef het hierbij op. Hopelijk heeft iemand anders een oplossing voor je.

Tijs.

Van een TFT scherm kun je, in tegenstelling tot CRT, niet zomaar de resolutie aanpassen. Een 17" draait alleen goed op 1024x768 en een 19" op 1280 x 1024. Een 19" breedbeeld werkt eigenlijk alleen op 1440 x 900 pixels, een 22"op 1600 x 1050. Alle andere resoluties geven een verstoord beeld, meestal niet scherp maar wazig en soms te groot of juist te klein. Wel altijd de juiste en vooral laatste drivers installeren, dat heeft invloed op de werking en o ja. het aantal Hertz kun je beter niet aanpassen (als de optie al mogelijk is). Deze staat meestal op 60 hertz en als je die net als een CRT monitor opschroeft kan dit tot gevolg hebben dat de TFT zomaar stuk gaat.

Je kunt dus het beste de instellingen goed zetten van de TFT zodat de CRT zich hier op aanpast. Wel heb je dan op beide breedbeeld. dit geeft je ook aan, maar dualbeeld geeft dit ook al aan.

Laatst bewerkt:
We zijn nog wel benieuwd hoe je dat gefixt hebt.

Graag nog even de oplossing vermelden, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan