crtdll.dll

• Onderwerp starter Onderwerp starter azer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

azer

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
bij opstarten van win98se krijg ik melding: crtdll.dll niet gevonden; ik heb crtdll.dll reeds gedownload (zip) maar vind niet waar hem te plaatsen (ontzipt: hoe?) en hoe ik dat moet flikken. Thx!!!!

Bij mij staat ie in c:\windows\system32 (ik heb XP). Als dat niet werkt kun je hem ook in c:\windows en c:\windows\system zetten. Dat zijn de meest logische plaatsen om een Windows DLL te plaatsen.

Ik heb dat al gedaan maar zonder resultaat. Heb ik niet goed geunzipt? Hoe moet dat dan juist? Of bestaan er andere crtdll's? Thx

bij het unzippen van crt krijg ik volgende melding: can't create output file c:/win98se/system/crtdll.dll . Hoe is dat op te lossen?

Kun je hem niet gewoon unzippen naar je desktop en vandaar in de goede map zetten?

Hij moet in het mapje= C:\Windows\System
Bij uitpakken (unzip) kun je toch zelf kiesen voor:
Extract to.. En daar moet je dan C:\Windows\System invullen

Ik heb dat al ettelijke keren gedaan maar niets helpt!!!
De foutmelding blijft komen!! Thx!

Ik wist niet dat je kwaad wordt (3x plaatsen).
Staat dat bestand nu in Windows\System of nog niet?

Ettelijke keren crtdll geunzipt en geplaatst in c:/win98/system maar niets help: de foutmelding bij het opstarten blijft komen!! (ik ben niet kwaad!!! de plaatsingsmachine werkte niet goed; kreeg geen bevestiging van plaatsing van het bericht) Thx!

Maar staat hij niet daar nu?
Misschien is net niet de juiste versie.
Heb je CD-Rom van W98SE ? Of heb je op je HD ook de 'cab' files van Windows?

Sinds wanneer heb je de foutmelding? Anders zou je ook W98 terug kunnen zetten.

Falco

Volgens mij bedoelt falconetti of je hem via verkenner in die map kunt zien na het unzippen.
En dat plaatsen loopt inderdaad wel eens moeilijk.

Ik kan win98se niet terugzetten. De installatie loopt telkens vast (soms foutmelding: kan CAB ...niet vinden). Er moet ergens iets op de pc staan die het uitvoeren van bepaalde programma's tegenhoud ( maar wat?). Ik heb al van alles gedaan. Thx

Hmmmm........, heb in het begin even iets gemist. Je kunt er uiteraard niet bij. Klopt dat?

:o

Laatst bewerkt:
Je hebt toch geen virus of zo op de PC?
Heb je CD van W98 dan??
Het bestand dat je zoekt zit op de CD van W98. Bij W98SE zit in cab 27.
Hoe heb je dan geprobeerd om Windows terug te zetten?

Gewoon de opstart procedure gevolgd maar alles loopt ergens vast (vind de Cab niet, setup start niet, loopt vast na 17%, 50%, enz . Eén catastrofe!!!

Geplaatst door azer
Gewoon de opstart procedure gevolgd maar alles loopt ergens vast (vind de Cab niet, setup start niet, loopt vast na 17%, 50%, enz . Eén catastrofe!!!

Het is nog niets aan de hand: relax! ;)
Je probeerde dus, als ik het goed begrijp, om Windows er overheen te zetten van de CD?
Of heb je dat via: scanreg /restore gedaan?

Ja, win erovereen en dat geeft moeilijkheden. Maar eens is het mij gelukt vanuit ms-dos maar nu ook niet meer. Scanreg/restore al ettelijke keren gedaan, niets helpt! Thx

Dus vanaf CD werkt niet!
Scanreg /restore = mislukt ?

Normaal, als alleen om dat bestand zou gaan, dan kun je dat met behulp van Win98SE CD-rom vervangen.
Dat gaat met het command: sfc
Als dat niet werkt, en ik weet nu ook niet wat je hebt geprobeerd..??
dan zou je het register handmatig terug moeten zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan