crtdll.dll

• Onderwerp starter Onderwerp starter azer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe moet ik het register handmatig terugzetten?
Hoe en waar moet ik het command sfc geven en hoe gaat dat dan verder?

Eerst het makkelijke: als je een Windows bestand mist dat op de Windows CD staat dan is het mogelijk om deze te vervangen/terugzetten vanaf de CD.
Je start PC op. Als hij klaar is plaats je CD in je speler.
Vervolgens klik je in het taakbalk op Start en daarna op Uitvoeren.
Daar typ je de 3 letters: sfc en je bevestigd dat met O.K.
Als het goed is krijg je een nieuwe venster waar je kiest voor:
‘Extract one file from… Cd (dus)
Daar typ je het naam van dat bestand (in jou geval crtdll.dll) en dan klik je op start.
Zoals gezegd, bij 98SE staat hij op de CD in het ‘cab nr 27’ (bij Win 98 is dat cab 30)
Vervolgens moet je dus opletten dat het bestand naar de juiste plek wordt gezet.

Mocht dit niet werken dan moet je register handmatig terug zetten. Ga naar onderstaande link (Microsoft) en voor alle zekerheid print dat pagina. Dan heb je het voor je en kan niets mis gaan. Doe niets anders dan daar staat!!
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;220878

Succ6
Falco

Bij "uitvoeren" ...sfc..(( Ik heb crtdll.dll vanuit cd (E/Win) overgezet naar C:/WIN98SE/system/crtdll.dll)) krijg ik de melding "bestand is uitgepakt" maar bij heropstarten weer dezelfde foutmelding.

Laatst bewerkt:
Dat is ERG vreemd ! Ik vraag me af als niets extra (virus, trojan, etc) op je PC zit?
Je zou nog 1x kunnen proberen en dan bijv. voordat je de 1 van de CD overzet, de oude die nu daar staat (op de HD dus) hernoemen. Dan ben je zeker dat de nieuwe bestand van de CD komt.
SFC dat is je = systeem file checker.
Het werkt ook als je (eerst opzoeken) op het bestand: sfc.exe klikt.

Als bovenstaande niet werkt, en je PC toch 'schoon' is
dan zou je nog proberen om de boel handmatig terug te zetten.

als ik iets wil downloaden (zelfde bestand) gebeurt het volgende:
... .exe dan krijg ik de foutmelding crtdll.dll......
... .zip dan gaat het downloaden wel door
als iksfc of fsc.exe uitvoer gaat alles goed maar bij het heropstarten krijg ik de melding dat windows de bestanden niet heeft kunnen bijwerken.

Laatst bewerkt:
Heb je iets van Norton\Symantec en Office geïnstalleerd?

Groetjes,
Bennie

niets van norton geinstalleerd; vroeger wel na crash in pc-winkel maar heb er alles afgehaald. Thx

Het is een vreemd verhaal. Heb je al geprobeerd (link van Microsoft) om de boel handmatig terug te zetten?
Als dat ook niet werkt (ik zeg het bijna NOOIT) dan zou ik de boel maar helemaal leeg pompen = formatteren dus. :( :(

grtz
falco

Ook het formateren loopt vast oa parseringsfout 2, enz. Heb daar ook al van alles geprobeerd (google afgeschuimd!!!).

Laatst bewerkt:
Ik ben niet blond :D maar ik begrijp het niet, sorry!
Wat bedoel je met parseringsfout 2 ?
Ik heb met succes veel PC's geformatteerd met behulp van de site van Taz (Tazman) en nog nooit iets fout !!
Hier heb je de pagina van Taz: http://go.to/wintips
Bij = format/fdisk staat SUPER DUIDELIJK alles !

Gaat bij formatteren alles weg? Ik heb nl sleutels op de hd staan voor netbanking. Aan allen dank voor de snelle hulp!!!!!!
Kan ik ook windows98se installeren op een andere lege hd (D is volledig vrij bij mijn pc)? Kan ik die win98se dan gebruiken? Mag ik de win98se op hd C totaal verwijderen? Kan ik win98se dan op hd C brengen? Hoe gaat dat allemaal? Dan verlies ik toch mijn banksleutels niet.

nb de schijf D is zonder problemen te formatteren!!
Zal dan de crtdll.dll foutmelding verdwenen zijn? Thx!!

Laatst bewerkt:
Olé!!!!!!!!!!!!!! De foutmelding is weg. Heb eerst alles van crtdll eraf gedaan; enkele zaken van winzip gedownload en alles van crtdll geherinstalleerd en euréka alles is opgelost (crtdll staat onder cab 27). Thx aan alle helpers!!!

Geplaatst door azer
Olé!!!!!!!!!!!!!! De foutmelding is weg. Heb eerst alles van crtdll eraf gedaan; enkele zaken van winzip gedownload en alles van crtdll geherinstalleerd en euréka alles is opgelost (crtdll staat onder cab 27). Thx aan alle helpers!!!

gefeliciteerd :D

Dat crtdll in cab 27 stond, dat wist ik al, heb deze ook aan jou ergens geschreven. Bij 98SE staat in cab 27 en bij 98 staat in cab 30.

Houd het nu zo :D :D

Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan