crypt32 foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank57

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Ik heb de nieuwe versie van Antivir (Product version 9.0.0.394 ) van Avira geinstalleerd (oude versie eerst verwijderd) en nu zie ik steeds als ik de pc heb opgestart deze foutmeldingen in het logboek:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: crypt32
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 8
Datum: 29-4-2009
Tijd: 15:00:25
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
Het bij <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootseq.txt> opvragen van de automatische update van het basislijstvolgordenummer van derden is mislukt met de fout: Deze bewerking is geretourneerd omdat de time-outperiode verlopen is.

en deze:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: crypt32
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 11
Datum: 29-4-2009
Tijd: 15:00:10
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
Het uitpakken van een basislijst uit de cab voor automatische updates is mislukt op <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootstl.cab> met de fout: De mapnaam is ongeldig.

Weet iemand wat dit betekent??

alvast bedankt

Dit staat er dus
1. In Control Panel, double-click Add/Remove Programs.
2. Click Add/Remove Windows Components.
3. Click to clear the Update Root Certificates check box, and then continue with the Windows Components Wizard.

Maar Update Root Certificates staat er niet bij, weet je mischien hoe dit in het nederlands heet?
Is het misschien "basiscetificaten bijwerken' ?

Ik had overigens in sevices.mcs de antivir scheduler uitgeschald en toen verscheen die foutmelding niet meer, alleen kan ik dan niet updaten.
Ik heb deze foutmeldingen eerder nooit gehad, en instellingen zijn hetzelfde gebleven.

Laatst bewerkt:
Het heeft blijkbaar met de scheduler van antivir te maken, als ik die in services.msc uitschakel krijg ik die foutmeldingen niet meer maar dan kan ik Antivir niet updaten.
Ik heb 's gegoogled en las ergens dat ik Ik 'basiscertficaten bewerken' in ' windows onderdelen toevoegen of verwijderen' moest verwijderen, heb nu "basiscertificaten bijwerken' verwijderd en krijg de foutmeldingen nu niet meer.
Toch raar want bij de vorige versie van Antivir had ik dat probleem niet, en heb ik ook nooit iets hoeven te veranderen.

Kan het geen kwaad dat ik "basiscertificaten bijwerken' heb verwijderd?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
nee, zodra je windows updates uitvoert doet hij dit ook al.
ok bedankt, ik las dit wel nog:

Als het onderdeel Basiscertificaten bijwerken niet op de computer is geïnstalleerd en u te maken krijgt met een certificaat dat is uitgegeven door een instantie die niet direct wordt vertrouwd, kunt u de bewerking waarvoor verificatie is vereist, niet voltooien. U kunt mogelijk geen software installeren, een gecodeerd of digitaal getekend e-mailbericht bekijken of een browser gebruiken om deel te nemen aan een SSL-sessie (Secure Socket Layer).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan