Crysis 3 loopt vast bij het laden van campaign

• Onderwerp starter Onderwerp starter YvoB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoB

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag het spel Cysis 3 aangeschaft voor mijn PC. Ik heb het spel netjes geïnstalleerd en dit ging allemaal lekker vlot en zonder problemen (maar dit was van korte duur). Ik start het spel op en alles lijkt nog prima te werken. Ik stel even wat dingetjes in bij de instellingen (bepaalde besturingsinstellingen etc.) om vervolgens de campaign te starten. Ik start de campaign en er wordt gevraagd of ik de tutorial wil spelen. Ik druk op ja en vervolgens wordt het scherm zo goed als zwart (ergens vaag in de achtergrond is nog wel het menu te zien) en de muziek stopt en dat is het. Er staat nu bij taakbeheer dat het spel niet reageert. Ook krijg ik bij Proces Analyse het volgende te zien: een of meer threads van Crysis3.exe wachten op het voltooien van netwerk-I/O. Ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd en niets veranderd in de instellingen en zelfs toen hield ik het probleem. Ik zie dat dit probleem vaker voorkomt, maar heb nog geen bruikbare oplossing gevonden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want anders is dit alweer de tweede game, die via Origin werkt, en dus niet werkt. Ik gebruik zelf trouwens Windows Pro 8.1 en mijn pc zou het spel redelijk goed moeten kunnen spelen want ik kan zelfs Assassin's Creed 4 Black Flag aardig goed spelen en Crysis 2 werkt ook helemaal prima (best typische, die werkt zonder Origin en werkt prima). Alvast bedankt.

Gr. Yvo

toevallig werkt crysis 3 bij mij ook niet, maar dat komt door de videokaart. Welke videokaart heb je?

Mijn grafische kaart is de AMD Radeon 7480D (ik heb een APU dus hij zit ingebakken in mijn processor)

Ik heb er niet echt veel verstand van maar ik kan maar wat ideeën geven mss ligt het aan je Anti-Virus?
Te veel opstart programma's actief?

Ik heb even gekeken naar die link. Die melding die hij daar krijgt, krijg ik dus ook maar het is mij niet helemaal duidelijk wat ik met het filmpje zou moeten doen. De dingen die zettekakkers opnoemt; anti-virus heb ik al een paar keer uitgeschakeld, maar zonder effect. Opstart programma's zijn ook niet het probleem want hier heb ik bijna alles van uitgeschakeld omdat ik dat toch niet nodig heb, tenzij ik het een keertje ga gebruiken maar dan start het op dat moment wel op.

Ja dan wordt dat even zoeken.. Ik kan je wat tips geven maar of het helpt weet ik niet, Netwerk-I/O fouten zijn niet altijd zo goed, Kan zijn dat je harde schijf langzaam aan het dood gaan is.
Ik heb dat ergens eens gelezen op deze forums. Misschien kan je eens je laptop mooi maken dus zorgen dat er geen stof in het ventiel zit zodat die nog goed afkoelt.
Ik ben eerlijk gezegd maar aan het gissen hoor, beter wat advies dan geen, is het niet! ;)

ik wil me zelf verbeteren I/O fouten kunnen slecht zijn niet specifiek Netwerk-I/O fout!

Laatst bewerkt door een moderator:
(ik werk niet op een laptop)

Ik waardeer de hulp alsnog heel erg hoor :D. Ik heb overigens wel een manier gevonden om de levels te spelen, maar dan loopt het nog steeds vast bij het overgaan van de levels en ik mis de intro filmpjes die ik wel graag wil zien. Als er nog iemand met een goede oplossing is, hoor ik het graag en anders breng ik deze terug en koop ik die voor de Playstation 3.

raar, heb je al eens geprobeerd anti- virus in game mode te zetten? of eventueel firewall uit te schakelen? Er moet namelijk iets zijn dat die files blokkeert of mss zijn ze gewoon niet aanwezig op je computer? Eventueel slechte installatie, uninstalleren, register cleanen, opnieuw opstarten en anti-virus uitschakelen en op nieuw installeren ? Meer kan ik niet zeggen! Hopelijk heb je snel je antwoordt, ik ken namelijk de frustratie ;)

Windows 8 was in het verleden wel vaker een reden waarom games niet werkten, terwijl ze het dan wel deden op Windows 7.
Maar, of dit nog zo is weet ik niet. Waarschijnlijk helpt het niets, maar zelf start ik altijd mijn games op in "Run as Administrator".
Dit maakt dat een spel t dan wel doet terwijl hij t eerst niet deed, of geen save files maakte. administrator mode vind je onder
rechter muisknop. Dus rechter muisknop op het .exe bestand van de game, en dan "Run as Administrator" kiezen.
Of dit jouw probleem fixed weet ik niet, waarschijnlijk niet maar het is het proberen waard.
Ik neem aan dat je videokaart drivers up to date zijn, en dat je tevens de laatste patches voor crysis 3 hebt geinstalled.
Dat is eigenlijk alles wat ik kan verzinnen, je zou anders Origin een mailtje kunnen sturen met je probleem, misschien ligt het
probleem daar, wat niet ondenkbaar is.

veel succes,
Leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan