[Crysis (Warhead)] Crasht bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Mensen,

Op mijn pc had ik Windows XP x86 staan. Zo'n jaar geleden draaiden Crysis en Crysis Warhead daar netjes op. Gister wou ik ze weer installeren (weer XP x86), maar bij het opstarten van het spel verscheen er een zwart scherm, en verder niks. Aangezien de pc nogal overhoop lag qua configuratie enzo, en ik binnenkort mijn 4 Gb geheugen binnenkrijg, wilde ik vast W7 x64 installeren, in de hoop dat ze het daar op wel wilden doen.

Maar ook hier hetzelfde probleem. Zowel de 32bit als de 64bit versie crashen bij het opstarten. Wat ik al heb geprobeerd:
  • Intro filmpjes hernoemen/verplaatsen
  • In Nvidia control panel, onder Manage 3D settings, bij Crysis: Multi display/mixed-GPU acceleration op Single display performance mode gezet; en vertical sync op force on gezet
  • Nieuwste drivers voor de videokaart geinstalleerd (ipv de drivers door w7 gedownload)
  • Handmatig directx geupdate via microsoft.com/directx

Dat zijn de meeste dingen die ik kon vinden via google, maar dit mag allemaal niet baten. Ik zit nog te denken over de chipset drivers (van mijn Asus M2N sli deluxe), maar die kan ik niet vinden.. Ik heb ze in ieder geval niet zelf geinstalleerd, misschien dat W7 dat gedaan heeft. Er staan geen uitroeptekens bij apparaatbeheer.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

Alvast bedankt,
Niek
 
Asus M2N Sli Deluxe moederbord;
AMD CPU Athlon 64 X2 3.00 GHz;
Geforce 8600GTS.
 
Daar zit waarschijnlijk het probleem.
Sommige hardware van Asus heeft het vervelende probleem, om bij het opstarten van een spel een zwart scherm te geven.

Google het maar eens, je zult zien dat je lang niet de enige bent, en meerdere mensen bij meerdere spellen dit probleem hebben.

Ik had een mogelijke oplossing gelezen, maar die lijkt me sterk.
Je kan het iniedergeval altijd proberen;

1. Un-install je huidige forceware drivers.
2. Reboot, en wacht een poosje, zodat je HDD volledig klaar is met laden.
3. Download nieuwe forceware drivers ( geen beta ) van de Asus site.
4. Reboot.

Als het voor de grap eens heeft gewerkt, laat het weten.
 
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us zei:
Location: Download> Motherboard> M2N-SLI Deluxe
Model:

Model: M2N-SLI Deluxe

44 files found

Qualified Vendor List (1)

BIOS (10) [BIOS History]

BIOS-Utilities (1)

Chipset (1)

AUDIO (3)

RAID (4)

Utilities (6)

Manual (18)

Welke moet ik dan hebben? (Forceware herken ik alleen van de videokaart namelijk, niet voor het moederbord?)
 
Wow, ik had niet verwacht dat er zoveel keuze was.
Ik heb die oplossing ook ergens gelezen, dus ik weet niet precies welke je moet hebben. :rolleyes:
 
@ Niekfct,

Moet je even kijken welk chipset je moederbord gebruikt. Daar zijn meestal de nForce drivers voor.
 
Het werkt! Heb inderdaad de Nvidia nForce 15.26 WHQL geinstalleerd voor Win Vista x64. De 64bit versie van het spel werkt niet, maar de 32bit versie wel.. Bedankt voor jullie hulp! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan