Crysis werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conscript

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Als het goed is moet dit hier ook kunnen, zo niet, zou een moderator dan zo vriendelijk willen zijn dit topic in de goede sectie te plaatsen?

Ik heb het volgende probleem, volgens NVIDIA zou Crysis zo moeten draaien op mijn PC:

Naamloos.png

-----

Dit is wat ik in huis heb:

AMD Phenom II X6 1090T @ 3.20 Ghz (stock speed)

8 GB DDR3 RAM @ 1333 Mhz (stock speed)

ASUS DCII GTX 570 (van de fabriek uit zeer lichtelijk overclocked)

Cooler Master CX 850M 850W

Originele Crysis CD (en key)

-----

Dus, volgens de afbeelding zou ik op een resolutie van 1920 x 1200 op de 39 fps moeten zitten. Zelf speel ik op 1920 x 1080, dus dat ligt ongeveer gelijk aan elkaar. Het resultaat dat ik krijg als ik Crysis op die instellingen speel is een framerate van maximaal 9. Ik heb het spel origineel gekocht, dus mag ik ook wel verwachten dat hij het op zijn minst doet. Oke, het is een heel zwaar spel, dat weet ik, maar ik vertrouw NVIDIA/GeForce en ga er dus vanuit dat ik op de 39 fps zit. Verder heb ik op andere fora geen duidelijke oplossing kunnen vinden (veelal ging het over SLI etc.) en zijn er mensen die wél op een fatsoenlijke framerate spelen.

Weet iemand wat ik fout doe, of hoe het te repareren valt? Crysis 2 en Warhead draaien prima op de maximale settings.

9 FPS is wel heel laag, heb je de meest recente video drivers? Anders is misschien je processor de bottleneck, de AMD's scoren nou eenmaal niet zo goed op dit moment. Volgens een benchmark op internet zou je processor op 1920x1080 met 4x anti-aliasing ongeveer 47FPS kunnen draaien. Ik kan me voorstellen dat wanneer dat hoger gaat zetten samen met de anisotropische filtering flink omhoog en andere opties op high dat het een tikkeltje te zwaar gaat worden. Dan is je processor sowieso de bottleneck denk ik.. de nieuwe i-series van intel presteren veel beter ;)

Maar als een aanbevolen processor een dual core is, dan moet ik toch op zijn minst op de 25 moeten zitten? Alles draait perfect, behalve deze, dan vind ik het raar dat mijn processor dan de bottleneck is.
Ik draai op de laatste beta driver, een schone installatie heb ik ook al geprobeerd

Ik snap wel dat je alles very high wil draaien maar misschien moet je sommige details omlaag halen, ik weet niet precies wat veel rekenkracht kost maar je zou een beetje met de instellingen kunnen spelen om te kijken of het helpt? Anders misschien een stable driver draaien in plaats van een beta driver?

Ik heb all eens geprobeerd alles uit te zetten en op zijn laagst, dan kom ik uit rond de 19 ~ 28. ik hoef niet op zijn aller hoogst te spelen, als het er maar mooi uit ziet. ik kan proberen met de drivers te spelen die ze gebruikten voor de test.

Heb je ook al de v1.2 patch voor Crysis geïnstalleerd?

Ja, compleet geupdate naar 1.21. Gebruik nu de drivers die gebruikt zijn met de test, tot nu toe gaat het soepel, in de donkere gebieden 25 ~ 50. Alleen nog even kijken naar de special effects gebeuren, explosies, extreme zonlicht etc. Kan daarna altijd nog even kijken wat ik aan de instellingen tweak. Ik ga nu de laatste stabiele drivers installeren.

Ik meen me te herinneren dat Crysis 2 executables bevat: een 32-bit en een 64-bit exe. Probeer het spel eens te starten met de 64-bits exe, mocht je een 64 bits besturingssysteem draaien.

Ik heb even gegoogled:

\Program Files (x86)\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Bin64

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, hij draait nu 'stabiel' tussen 25 ~ 50 op High (dus niet Very High), maakt niet zon verschil, het blijft mooi. Bedankt voor ieders hulp. Deze vraag is opgelost :)

Misschien draait het spel op "Very High" i.c.m. de 64-bits exe ook stabiel.

Graag gedaan i.i.g.

Er valt morgen dus nog veel te tweaken! Nu eerst een goede nachtrust. Welterusten

De optie Anti-aliasing vergt verreweg het meeste van je hardware. Zet alles eens op de hoogste instellingen, behalve AA. Zet deze optie een stap lager. Misschien dat dat helpt.

Ik ga het nu proberen. Hoort Crysis te crashen na elke aanpassing van de instellingen?

Draait nu nog stabieler, niet gemeten maar gameplay verloopt soepel. Dan maar minder AA. Ik probeer even om opnieuw te installeren, misschien dat op die manier de crashes voorkomen kunnen worden

Mijn AVG veroorzaaktte de crashes, alles verholpen. Nu draait ie helemaal prima. Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan