Crysis

Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
482
Als ik Crysis wil spelen dan kan ik de kwaliteit niet Very High zetten, high is het maximale (ik kan Very High gewoon niet aanklikke). Ik denk dat mijn pc dat wel aan kan, want ik heb pas een nieuw systeem met een Q9450 en een Nvidia Geforce GTX 280.
Hier zijn linkjes naar 2 screen shots om het duidelijker te maken.
http://www.imagebam.com/image/91c0fa8744503
http://www.imagebam.com/image/f267448744504
Let niet op dat witgemaakte gedeelte want dat heb ik zelf in paint gedaan ;)
 
Probeer eens bij de tablad Graphics op de knop van ''optimal systemsettings'' met zo een pc wordt hij hopelijk gelijk alles op Very High gezet:)
 
maar het is vreemd dat hij de "very high" functie niet aan kan klikken. Ik zit hier op een laptop met een GeForce 8600M GS, en daar kan ik de functie very high wel gebruiken (niet dat dat nut heeft, dan zie ik 0.1 fps :p)

Draai je toevallig XP? hier zie ik:

It basically gives XP users the chance to play the Crysis demo at Very High settings, which is normally disabled when the game is run under XP instead of Vista.
dit zou dan komen doordat de very high functie dingen bevat die voor DX10 zijn.

Hier zou een tweak bestaan die de "High" de functie van "Very High" geeft. Geen idee of het werkt. Het proberen waard misschien?
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens bij de tablad Graphics op de knop van ''optimal systemsettings'' met zo een pc wordt hij hopelijk gelijk alles op Very High gezet:)
Dat heb ik ook al geprobeerd. En ik heb ook al een andere monitor aan gesloten want die ik nu heb gaat maar tot 1024x768 (mijn tv is dat, samsung 66cm lcd). En toen de resolutie op zijn hoogst gezet en dan kan ik very high ook niet aan klikken. Dus het ligt ook niet aan de monitor of de resolutie.

maar het is vreemd dat hij de "very high" functie niet aan kan klikken. Ik zit hier op een laptop met een GeForce 8600M GS, en daar kan ik de functie very high wel gebruiken (niet dat dat nut heeft, dan zie ik 0.1 fps :p)

Draai je toevallig XP? hier zie ik:


dit zou dan komen doordat de very high functie dingen bevat die voor DX10 zijn.

Hier zou een tweak bestaan die de "High" de functie van "Very High" geeft. Geen idee of het werkt. Het proberen waard misschien?

Ik zat zelf ook al in kladblok wat files te openen en te kijken. Maar ik heb wat je zei nu verandert en ik ga proberen of het werkt. Ik zal ook wel komen vertellen of het gelukt is :)

Bijde in iedere geval al vast bedankt voor de moeite :thumb:

EDIT:
Het werkt jammer genoeg niet :(
Zou ik directx10 kunnen instaleren op XP of gaat dat niet?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat laatste kan niet. DX10 werkt alleen onder Vista. Er zijn sites die beweren dat je DX10 onder XP kunt draaien, dat heb ik ooit geprobeerd en ben er niet uitgekomen (dode links, etc.)

Misschien is het installeren van Vista een optie, als je per se Crysis op Very High wil, lijkt mij dat dus de enige optie ;)
 
Nee, dat laatste kan niet. DX10 werkt alleen onder Vista. Er zijn sites die beweren dat je DX10 onder XP kunt draaien, dat heb ik ooit geprobeerd en ben er niet uitgekomen (dode links, etc.)

Misschien is het installeren van Vista een optie, als je per se Crysis op Very High wil, lijkt mij dat dus de enige optie ;)
Vista ga ik niet instaleren. Dan maar niet op Very High ;)

En in XP met SP3 kan je dus ook DX10 niet draaien?
Ik heb wat hier staat ook nog geprobeerd, maar dat werkte ook niet (denk ik ;)). Ik zal morgen anders wel een paar ingame screenshots maken, het kan ook zo zijn dat hij gewoon al op Very High staat en dat ik me vergis. Want een maat van mij had dat spel ook en toen liet hij het zien, en toen was het naar mij idee mooier.

Edit:
Nee, dat laatste kan niet. DX10 werkt alleen onder Vista. Er zijn sites die beweren dat je DX10 onder XP kunt draaien, dat heb ik ooit geprobeerd en ben er niet uitgekomen (dode links, etc.)

Dit heb ik gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=7RVzIKajEK4
Ik weet niet of het werkt, maar het lijkt me wel geloofwaardig.
 
Laatst bewerkt:
ik zag in computer totaal iets over een mod staan:

...Officieel kunnen gamers die Windows XP gerbuiken de instellingen in Crusis niet verder opschroeven dan High detail (omdat voor Very high detail dus DirectX 10 nodig is). Er is echter een mod voor dit spel uitgebracht.. (...) Meer informatie over deze mod: www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id18999.

Succes;)
 
Ik heb Crysis nu op een Quadcore draaien met een 8600GS Geforce kaart en 4GB RAM, maar op een of andere manier adviseert de ingame advisor om alles op low-spec te zetten. Gerommel met videokaartinstellingen kan soms nog beter te krijgen (medium) maar dan gaat de gameplay al snel op snelheid achteruit. En dat met VISTA! Nu heb ik wel opgezocht dat die videokaart geen DX10 ondersteund, helaas....
 
Ik heb Crysis nu op een Quadcore draaien met een 8600GS Geforce kaart en 4GB RAM, maar op een of andere manier adviseert de ingame advisor om alles op low-spec te zetten. Gerommel met videokaartinstellingen kan soms nog beter te krijgen (medium) maar dan gaat de gameplay al snel op snelheid achteruit. En dat met VISTA! Nu heb ik wel opgezocht dat die videokaart geen DX10 ondersteund, helaas....

als je deze vraag wilt stellen, moet je een nieuw topic maken, en niet in andere vragen eigen vragen gaan stellen, dat low gebeuren komt door je videokaart trouwens, die is niet krachtig genoeg,(en ondersteund wel DX10 als je meer info van me wilt zul je een nieuw topic aan moeten maken ;)

Als ik Crysis wil spelen dan kan ik de kwaliteit niet Very High zetten, high is het maximale (ik kan Very High gewoon niet aanklikke). Ik denk dat mijn pc dat wel aan kan, want ik heb pas een nieuw systeem met een Q9450 en een Nvidia Geforce GTX 280.
Hier zijn linkjes naar 2 screen shots om het duidelijker te maken.
http://www.imagebam.com/image/91c0fa8744503
http://www.imagebam.com/image/f267448744504
Let niet op dat witgemaakte gedeelte want dat heb ik zelf in paint gedaan ;)

als ik jou was zou ik wel vista installeren, want een GTX280 kan very high makkelijk aan, ik zag iemand crysis op very high 4xAA 1280x1024 en nog 30-40fps. geen drops onder de 18. en zelfs very high 1900x1200 was nog playable!. dus ik raad je zeker met die kaart vista aan wil je er alles uit halen ;)

gr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen vista voor mij ;) maar toch bedankt voor de tip :thumb:

ik zag in computer totaal iets over een mod staan:
...Officieel kunnen gamers die Windows XP gerbuiken de instellingen in Crusis niet verder opschroeven dan High detail (omdat voor Very high detail dus DirectX 10 nodig is). Er is echter een mod voor dit spel uitgebracht.. (...) Meer informatie over deze mod: www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id18999.
Succes;)
Ik zal er naar kijken, bedankt :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, why not?
Met jouw pc zal hij er niet snel op achteruit gaan, mensen met een ***pc zeiken altijd dat vista hun pc slomer maakt :p
 
1. Ik vind de interface van Vista super vern**kt.
2. Geeft problemen met bepaalde software (heb ik zelf gezien bij de pc van mijn broertje, hij kon deamon tools niet gebruiken)
3. Je krijgt iedere keer van die zeur schermpjes: Weet je zeker dat je dit wilt openen, weet je echt heel heel zeker dat je dit wilt openen?
4. Ik weet niet waar alles precies staat zoals apparaatbeheer en schijfbeheer.
 
1. Ik vind de interface van Vista super vern**kt.
2. Geeft problemen met bepaalde software (heb ik zelf gezien bij de pc van mijn broertje, hij kon deamon tools niet gebruiken)
3. Je krijgt iedere keer van die zeur schermpjes: Weet je zeker dat je dit wilt openen, weet je echt heel heel zeker dat je dit wilt openen?
4. Ik weet niet waar alles precies staat zoals apparaatbeheer en schijfbeheer.

1. Dat is persoonlijk
2. Alles werkt hier prima ook daemon tools
3. Die kan je uitschakelen scheelt je een hoop woede :p
4. Daarvoor heeft vista een helpfunctie

Ik wil je niet overhalen ofso hoor maar wil je er alleen op wijzen dat het wel beter is dan dat jij je had voorgesteld:):D
 
1. Dat is persoonlijk
2. Alles werkt hier prima ook daemon tools
3. Die kan je uitschakelen scheelt je een hoop woede :p
4. Daarvoor heeft vista een helpfunctie

Ik wil je niet overhalen ofso hoor maar wil je er alleen op wijzen dat het wel beter is dan dat jij je had voorgesteld:):D

;)
Het gaat me met name om nummer 1 en nummer 4.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan