Crystal - eye webcam in een Acer Aspire 6920g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Azkannie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
2
Blijkbaar zijn er nogal wat problemen met de crystal eye webcams in Acers. Hier heb ik ook last van. Na uren surfen en uitproberen heb ik nog steeds geen oplossing gevonden die werkt.

Daarom zou ik graag willen weten of iemand hetzelfde probleem heeft, en wellicht de oplossing voor het probleem.

De webcam werkt volgens Windows Vista. Geen nieuwe updates zijn nodig en ik heb een driver op global.acer gedownload en geinstalleerd. Wanneer ik deze driver gebruik geeft die No webcam found aan. Dit is raar want die zit gewoon in het systeem. Het probleem is als volgt: ik krijg de webcam niet geactiveerd. Wanneer ik een videogesprek wil voeren dan krijg ik immer een zwart beeld. Geen lichtjes aan, niets wat doet blijken dat er iets goed werkt.

Alvast bedankt voor een oplossing voor dit probleem.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een heel ander soort probleem, maar hier mijn verhaal:

In het begin deed de webcam het perfect, maar na een paar dagen zei hij "no webcam found". In apparaatbeheer was er dan een uitroeptekentje te zien bij de webcam. Af en toe werkte de webcam, af en toe niet. Hierdoor onstonden er ook BSOD's, met een usb bug code. Bij het uitschakelen van de webcam in apparaatbeheer stopten de BSOD's, maar deed de webcam dus ook niet meer.
Een opvallend ding was, bij het open/dicht doen van het 'deksel', was het geluid te horen van een apparaat dat aangesloten werd of eruit werd gehaald, leek mij dus de webcam (draadje los oid). Terug gestuurd naar Acer, zojuist vandaag (na 2 weken) teruggekregen, met nieuwe webcam (Heel nieuw type, met meer functies), nieuwe mainbord en lcd-kabel, (geheel gratis opgehaald, gerepareerd en teruggezonden (garantie)). Tot nu toe geen problemen meer gehad.
Misschien helpt dit je wat, dit betreft een Acer Aspire 7520G, waar dus ook een Crystal Eye webcam in zat.

Als je ook zoiets vermoedt, kun je contact opnemen met acer, daar je verhaal kwijt en zullen ze je waarschijnlijk eerst om nieuwe chipset drivers vragen, (zou ik ook nog even proberen), of anders je een reparatie aanvraag versturen. (zo ging het hier). Antwoord kun je meestal binnen 24 uur verwachten.

Contact Acer.
Drivers

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan